اشتباه های رایج در کاهش وزن

© Depositphotos.com / GelpiПолный улыбающийся мужчина на фоне стройных людей
Полный улыбающийся мужчина на фоне стройных людей - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2022
اشتراک
اشتباهات در برنامه‌های غذایی یا حتی فعالیت‌های بدنی ممکن است شما را از هدف اصلی که کاهش وزن است دور کند و حتی گاهی نتیجه عکس بدهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، گاهی اوقات ممکن است در عین اینکه سبک زندگی سالم را انتخاب کرده‌اید، به نتایج دلخواهتان نرسید! در چنین شرایطی امکان دارد از توصیه‌های نادرست یا قدیمی پیروی کنید که همین مسئله ممکن است شما را از دیدن تغییراتی که به دنبال آن هستید باز دارد.
در این مطلب چند اشتباه رایجی که افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن مرتکب می‌شوند را بررسی می‌کنیم.
1. ورزش نکردن یا ورزش بیش از اندازه
ورزش نکردن منجر به از دست دادن توده عضلانی و کاهش متابولیسم می‌شود. از سوی دیگر، ورزش بیش از حد نیز نه تنها سالم و مؤثر نیست بلکه ممکن است استرس شدید را به شما تحمیل کند.
2. مصرف غذاهای کم‌چرب یا رژیمی
غذاهای بدون چربی یا رژیمی معمولاً قند بالایی دارند و ممکن است منجر به افزایش حس گرسنگی و بالا رفتن میزان مصرف کالری شوند.
3. کمبود پروتئین در رژیم غذایی
مصرف پروتئین را افزایش دهید؛ چرا که به کاهش اشتها، افزایش احساس سیری، افزایش سرعت متابولیسم و در نهایت کاهش وزن کمک می‌کند.
4. بی‌توجهی به کالری مصرفی
توجه نکردن به مقدار کالری مصرفی موجب چاقی و اضافه وزن می‌شود. به مقدار کالری، فیبر و پروتئین‌هایی که مصرف می‌کنید، توجه کنید.
5. مصرف نوشیدنی‌های قندی
حذف نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های حاوی قندِ اضافی در کاهش وزن نقش شایانی دارد، اما توجه کنید که آبمیوه‌های طبیعی نیز قند فراوانی دارند و مصرف آن‌ها می‌تواند باعث مصرف کالری اضافی شود.
6. عدم تعادل در مقدار کالری دریافتی
مصرف بیش از حد کالری باعث افزایش وزن می‌شود. از سوی دیگر، کالری بسیار کم نیز باعث می‌شود زمان طولانی گرسنه بمانید و متابولیسم و ​​توده عضلانی خود را از دست بدهید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала