روسیه شرط افزایش عرضه گاز به اروپا را عنوان کرد

© Sputnik / Maksim Blinovروسیه شرط افزایش عرضه گاز به اروپا را عنوان کرد
روسیه شرط افزایش عرضه گاز به اروپا را عنوان کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2022
اشتراک
نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا بیان داشت: اگر زمستان شدیدتر بود و ذخایر سریعتر تمام می‌شد، مطمئناً، حتی با قیمت‌ های بالا، شرکت‌ های اروپایی گاز اضافی می‌ خریدند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر چیژوف نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: افزایش عرضه گاز به کشورهای اروپایی در صورت وجود تقاضا امکان پذیر است، اما به دلیل قیمت های بالا مشاهده نمی شود.
کمیسیون اروپا سال گذشته خاطرنشان کرد که قیمت‌ های "سوخت فسیلی" چرخه‌ای است که توسط بازار جهانی تعیین می‌شود و یکی از دلایل جهش رخ داده، بهبود اقتصاد جهانی است.
در ماه اکتبر، اتحادیه اروپا همچنین گفت که گازپروم تامین کننده اصلی گاز اتحادیه اروپا، اگرچه قراردادهای بلندمدت با خریداران را انجام می دهد، مانند سال های گذشته به تقاضای بالاتر پاسخ نداد.
جوزپ بورل رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا، در اوایل فوریه اشاره کرد که قیمت انرژی به دلیل مشکلات عرضه و تقاضا در سطح جهانی افزایش یافت.
ژاپن آماده عرضه گاز طبیعی مایع به اتحادیه اروپا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2022
ژاپن آماده عرضه گاز طبیعی مایع به اتحادیه اروپا است
نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا افزود: برای فروش گاز، کشوری باید از قبل اعلام کند که آماده خرید آن است. از این گذشته، منابع از طریق خط لوله گاز قابل برگشت نیستند و خریداران بالقوه در اروپا هزینه ها را با قیمت های لحظه ای محاسبه می کنند و طبیعتاً فکر می کنند که بهتر است تا اوج فعلی منتظر بمانند. دیر یا زود، قیمت ها کاهش می یابد، هیچ کس در آن شک ندارد.
او یادآور شد که در اروپا، گاز در ذخایر وجود دارد و زمستان امسال بسیار معتدل است. اگر زمستان شدیدتر بود و ذخایر سریعتر تمام می‌شد، مطمئناً، حتی با قیمت‌ های بالا، شرکت‌ های اروپایی گاز اضافی می‌خریدند. اما تا کنون هیچ سفارشی وجود نداشته و اگر هیچ سفارشی وجود ندارد، پس هیچ عرضه ای وجود ندارد.
افزایش قابل توجه قیمت گاز در اروپا در بهار گذشته آغاز شد، زمانی که میانگین قیمت نقدی در شاخص TTF در محدوده ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار در هر هزار متر مکعب در نوسان بود. در روزهای پایانی تابستان، ارزش قرارداد با تحویل "روز پیش" از ۶۰۰ دلار گذشت و در اوایل اکتبر از آستانه ۱۰۰۰ دلار عبور کرد.
در ماه دسامبر، مظنه ها دو برابر شده اند و به بالاترین سطح تاریخی ۲۱۹۰.۴ دلار رسیده اند. در کل تاریخ فعالیت هاب های گاز - از سال ۱۹۹۶ - در اروپا هرگز چنین قیمت های دائمی بالایی وجود نداشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала