بزرگترین کلاهبرداری مالی: زوج آمریکایی به مبلغ 4.5 میلیارد دلار بیت کوین دزدید

© Casascius.comA physical representation of the Bitcoin for collectors. The currency exists only online.
A physical representation of the Bitcoin for collectors. The currency exists only online.  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2022
اشتراک
مقامات ایالات متحده آمریکا دو نفر را به اتهام توطئه برای پولشویی به مبلغ 4.5 میلیارد دلار رمز ارز که در جریان هک صرافی Bitfinex در سال 2016 به سرقت رفته بود، دستگیر کردند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را نشریه РС Gamer منتشر کرده است.
به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، ایلیا لیختنشتاین و همسرش هدر مورگان برای پولشویی تقریباً 120000 بیت کوین دزدیده شده توطئه کردند. این وجوه به کیف پول دیجیتال آقای لیختنشتاین منتقل شده است.
رکورد شکنی بیت کوین ادامه دارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2022
قیمت بیت کوین برای اولین بار از ماه ژوئیه 2021 به تقریباً 35440 دلار کاهش یافت
این زوج موفق به انتقال 25 هزار بیت کوین از کیف پول و شستشوی آنها از طریق یک سری تراکنش های پیچیده شده است. پول دریافتی به حساب های عادی لیختنشتاین و مورگان واریز شد.
اطلاع حتصل شده است که در ژانویه این طرح از کار افتاد . این اتفاق پس از آن رخ داد که عوامل فدرال به این حساب دسترسی پیدا کردند و یک فایل ذخیره شده در حساب "ابر" لیختنشتاین را رمزگشایی کردند که حاوی لیستی از بیش از 2000 آدرس و کلیدهای ارز مجازی بود.
تجزیه و تحلیل انجام شده توسط کارشناسان تأیید کرد که تقریباً همه آدرس ها مستقیماً با هک مرتبط هستند. اقدامات لیختنشتاین و مورگان به عنوان یکی از بزرگترین کلاهبرداری مالی در ایالات متحده در سال های اخیر شناخته شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала