کاهش کلسترول از خواص چای سیاه

CC0 / Pixabay / چای سیاه
 چای  سیاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2022
اشتراک
نوشیدن چای سیاه خواص بی نظیری برای سلامت انسان دارد که یکی از اصلی ترین آن ها کاهش کلسترول است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه " Journal of Nutrition"، برای این که کلسترول بدن بتواند در خون به خوبی حرکت کند، لازم است که با نوعی پروتئین ترکیب شود. دو نوع کلسترول وجود دارد: کلسترول بد یا LDL و کلسترول خوب یا HDL.
کلسترول بد یا LDL یکی از انواع لیپوپروتئین با چگالی کم است که باعث تشکیل پلاک داخل شریان می شود. وقتی سطح این لیپوپروتئین در خون بالا برود کلسترول در دیواره های رگ های انسان جمع می شود. و این پلاک ها باعث سکته مغزی و حملات قلبی می شوند.
در مقابل یک کلسترول به نام HDL هم وجود دارد که کلسترول بد را به سمت کبد منتقل می کند و باعث دفع آن می شود. پس کاهش کلسترول بد بدن LDL از اصلی ترین خواص چای سیاه به شمار می رود.
چهار علامتی که نشانده کلسترول بالای شماست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.12.2021
چهار علامتی که نشانده کلسترول بالای شماست
چای سیاه حاوی آنتی اکسیدان های فراوان است که کلسترول بد LDH بدن را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد و باعت بهبود سلامت قلب و عروق هم می شود.
با افزایش سن مقدار کلسترول خوب بدن کاهش پیدا می کند. اما به تازگی بر اساس تحقیقاتی در دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا، نوشیدن چای می تواند کلسترول HDL یا همان کلسترول خوب را جبران کند.
چای سیاه به انواع آنتی اکسیدان های فراوان مجهز شده است که این آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر امواج آزاد محافظت می کنند. منابع اصلی آنتی اکسیدان‌ های موجود در چای سیاه شامل گروه‌های پلی فنول مانند: کاتچین‌ ها، تافلاوین‌ ها و تاروبیوین‌ ها می شود. این آنتی اکسیدان ها از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала