الیزابت دوم ملکه بعدی بریتانیا را انتخاب کرد

© REUTERS / Justin Tallis/Poolالیزابت دوم ملکه بعدی بریتانیا را انتخاب کرد
الیزابت دوم ملکه بعدی بریتانیا را انتخاب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2022
اشتراک
ملکه بریتانیا الیزابت دوم، روز یکشنبه با برگزاری مراسم هفتادمین سال زمامداری خود بر این کشور، "کاملیا دوشس کورنوال" همسر شاهزاده چارلز را ملکه آینده معرفی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، شاهزاده چارلز روز یکشنبه از مادرش ملکه الیزابت به دلیل ابراز تمایل علنی خود برای اینکه همسرش کامیلا پس از پادشاه شدن او ملکه همسر شود، تشکر کرد و این افتخار را در ۷۰-اُمین سالگرد سلطنت ملکه الیزابت دوم اعلام کرد.
این درخواست - موهبتی که احتمالاً نیاز به هر گونه بحث در مورد عناوین آینده را برطرف می کند - به دنبال دوره قبلی است که کامیلا توسط مطبوعات تبلوید به دلیل شکسته شدن ازدواج چارلز با همسر اولش، پرنسس دایانا، مورد سرزنش قرار گرفت.
ملکه ۹۵ ساله روز شنبه اعلام کرده بود گفته بود: این "آرزوی خالصانه" من است که کامیلا به عنوان ملکه همسر شناخته شود.
شاهزاده چارلز روز یکشنبه هنگام ادای احترام به پادشاه ۹۵ ساله بیان کرد که او از نقطه عطفی عبور کرد که هیچ یک از پیشینیانش در ۱۰۰۰ سال گذشته به آن نرسیده بودند.
جشن هفتاد سالگی سلطنت ملکه بریتانیا
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.02.2022
جشن هفتاد سالگی سلطنت ملکه بریتانیا
وی در بیانیه ای گفت: ما عمیقاً از افتخاری که آرزوی مادرم نشان می دهد آگاه هستیم. از آنجایی که ما با هم به دنبال خدمت و حمایت از اعلیحضرت و مردم جوامع خود بوده ایم، همسر عزیزم پشتیبان ثابت من بوده است.
شاهزاده چارلز و کامیلا عاشقان دیرینه، در سال ۲۰۰۵ ازدواج کردند. کامیلا با عنوان فعلی دوشس کورنوال، اکنون یکی از اعضای محبوب خانواده است و به طور مرتب در وظایف رسمی در کنار چارلز و ملکه ظاهر می شود.
بیانیه در مورد آینده سلطنت در حالی بیان می شود که این کشور نقش ملکه را در ۷۰ سال گذشته جشن می گیرد.
شاهزاده چارلز با بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا، سیاستمداران، کلیساها و مردم همراه شد تا ملکه را به دلیل تعهدش به خدمات عمومی تمجید کنند.
وی گفت: جشن بی‌ سابقه پلاتینیوم فرصتی را برای همه ما به ارمغان می‌آورد تا خدمت ملکه را جشن بگیریم، که الگوی او در سال‌ های آینده ادامه خواهد یافت.
این کشور در ماه ژوئن رویدادهای ملی برگزار خواهد کرد. تغییر بزرگ ملکه در طول هفت دهه سلطنت خود بر تغییرات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی عظیمی از جمله پایان امپراتوری بریتانیا نظارت داشته است.
ملکه الیزابت پس از مرگ پدرش پادشاه جورج ششم، در ۶ فوریه ۱۹۵۲، در حالیکه برای یک تور بین المللی در کنیا بود، ملکه بریتانیا و بیش از ده ها قلمرو دیگر از جمله کانادا، استرالیا و نیوزلند شد. این خبر توسط همسرش شاهزاده فیلیپ که سال گذشته پس از بیش از ۷۰ سال در کنار او در ۹۹ سالگی درگذشت، به او اعلام شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала