فلسطین خواستار احیای مذاکرات صلح خاورمیانه شد

© Photo / IRNAمحمد آشتیه، نخست وزیر فلسطین
محمد آشتیه، نخست وزیر فلسطین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
اشتراک
نخست وزیر فلسطین در دیدار با فرستاده ویژه روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، خواستار راه‌اندازی مجدد مکانیسم چهارجانبه بین المللی برای شروع گفتگوهای صلح فلسطین و اسرائیل شد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل بوگدانوف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه روسیه با محمد آشتیه، نخست وزیر فلسطین دیدار کرد.
وزارت خارجه روسیه در بیانه‌ای اعلام کرد در جریان این دیدار که با حضور ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین صورت گرفت، مسائل خاورمیانه با محوریت بهبود روابط فلسطین - اسرائیل بحث و گفتگو شد.
این بیانیه می‌افزاید: در جریان این دیدارموضوعات توسعه روابط روسیه و فلسطین نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گفتنی است این نشست، جمعه در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی و در حاشیه سی و پنجمین نشست مجمع سران کشورها و دولت‌های اتحادیه آفریقا که امروز(شنبه)برگزار می‌شود، صورت گرفت.
اشغالگری اسرائیل در خاک فلسطین تمام شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
اشغالگری اسرائیل در خاک فلسطین تمام شود
در این نشست فلسطین خواستار احیای فعالیت کمیته چهارجانبه صلح بین المللی برای احیای روند صلح شد.
آشتیه، از روسیه خواست برای فعال کردن گروه چهارجانبه بین المللی با هدف احیای روند صلح و پایان اشغالگری اسرائیل، تلاش کند.
وی همچنین آخرین تحولات سیاسی و میدانی در فلسطین را با نماینده ویژه پوتین در میان گذاشت.
گروه چهارجانبه بین‌المللی صلح متشکل از اتحادیه اروپا، سازمان ملل، روسیه و آمریکا در سال ۲۰۰۲ برای حل و فصل ماجرای فلسطین، تشکیل شد.
از آوریل ۲۰۱۴، مذاکرات بین طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی به دلیل امتناع تل‌آویو از توقف شهرک‌سازی و آزادی بازداشت‌شدگان قدیمی و ممانعت با راه‌حل دو کشوری به حالت تعلیق درآمده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала