روش ساده تشخیص دیابت با طعم غیرمعمول در دهان + جزئیات

CC0 / Pixabay / شکر
شکر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
اشتراک
پزشکان آمریکایی در کلینیک کلیولند یکی از ساده ترین راه ها را برای فهمیدن اینکه آیا یک فرد مبتلا به دیابت است نام برده اند. به گفته آنها وجود این بیماری با طعم غیرعادی که در دهان بیماران دیابتی ظاهر می شود مشخص می شود.
به گزارش اسپوتنیک، متخصصان توضیح دادند که وقتی طعم شیرین مداوم در حفره دهان بدون دلیل ظاهری ایجاد می شود، این نشان می دهد که بدن نمی تواند سطح قند خون را تنظیم کند. این به نوبه خود، پیش ساز دیابت است.
درمان جدیدی برای دیابت نوع 1 کشف شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2022
درمان جدیدی برای دیابت نوع 1 کشف شد
با پیشرفت دیابت، لوزالمعده بیمار دچار اختلال می شود و بدن به تدریج قادر به حفظ سطح ثابت قند خون نشده و باعث افزایش آن می شود. در عین حال، حساسیت به انسولین، هورمون کاهش دهنده گلوکز مختل می شود یا به اندازه کافی تولید نمی شود. به گفته پزشکان، غلظت قند در خون افزایش می یابد که منجر به ظاهر شدن طعم شیرین در دهان می شود.
پیش از این، دانشمندان بریتانیایی و نیوزیلندی دریافتند که چرا بسیاری از بیماران مبتلا به فشار خون بالا به دیابت نیز مبتلا هستند. محققان نشان داده اند که پپتید 1 شبه گلوکاگون (GLP-1) فشار خون و سطح قند خون را به هم مرتبط می کند. GLP-1 بعد از غذا از دیواره روده آزاد می شود و بر تولید انسولین توسط لوزالمعده (پانکراس) برای کنترل سطح قند خون تأثیر می گذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала