بیمارستان‌های آمریکا به دنبال پرستار خارجی با ویزای بلند مدت +عکس، ویدئو

© Sputnik / Vladimir Smirnov /  مراجعه به بانک تصاویر Mass adulterated alcohol poisoning in Irkutsk
Mass adulterated alcohol poisoning in Irkutsk - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
اشتراک
بحران کرونا وضعیت بیمارستان‌ها و کادرهای درمانی را در ایالات متحده آمریکا، مانند دیگر نقاط جهان به هم ریخته و مراکز بهداشتی این کشور به دنبال استخدام پرستار خارجی می‌گردند.
به گزارش اسپوتنیک، در حال حاضر شمار گرین کارت‌های در دسترس در سفارت‌های آمریکا برای کارگران ماهر، از جمله پرستاران دو برابر سال‌های گذشته است. علت این امر هم این است که از زمان آغاز بحران کرونا و محدودیت‌های سفر، ویزایی برای بستگان خارجی شهروندان ایالات متحده صادر نمی‌شود. براساس قانون، این ویزاها هم‌اکنون در اختیار کارگران ماهر قرار می‌گیرد.
یکی از مسئولان اداره مهاجرت اوماها در ایالت نبراسکا می‌گوید در ۱۸ سال دوره فعالیتش در این نهاد، هیچگاه به مانند دو سال گذشته با دعوت‌نامه کار برای پرستاران خارجی روبرو نبوده است. بیمارستان‌های ایالات متحده آمریکا در دو سال گذشته و همزمان با افزایش شدید فشار کار با موج بزرگ ترک کار از سوی پرستاران مواجه شده‌اند. برای مثال تنها در ایالت کالیفرنیا مراکز بهداشتی با کمبود ۴۰ هزار پرستار دست و پنجه نرم می‌کنند.
این چالش در حالی جدی‌تر می‌شود که هزینه استخدام پرستاران با قرارداد موقت بسیار بالا است و شمار فارغ‌التحصیلان دانشسراهای ایالات متحده با میزان نیاز به هیچ‌وجهی همخوانی ندارد. در دو سال گذشته نیز بسیاری از بیمارستان‌ها با پرستاران فیلیپینی، جامائیکایی و دیگر کشورهای انگلیسی‌ زبان قرارداد بسته‌اند و شمار ورود کارکنان درمانی از چنین کشورهایی همچنان رو به افزایش است. پرستاران خارجی با قراردادهای طولانی مدت و هم آن‌هایی که اخیرا وارد ایالات متحده شده‌اند تلاش می‌کنند تا پیش از آغاز سال مالی جدید در سپتامبر سال ۲۰۲۲ از مزایای گرین‌ کارت‌های جدید برای کسب اقامت دائم استفاده کنند.
ایالات متحده آمریکا همه ساله به ‌طور میانگین حدود ۱۴۰ هزار گرین کارت برای اقامت دائم صادر می‌کند. بسیاری از درخواست کنندگان هم افرادی هستند که با ویزاهای کوتاه مدت در این کشور مشغول کارند. امسال شمار گرین‌ کارت‌ها تقریبا دو برابر شده است. همزمان، مالکان مراکز درمانی امیدوارند تا شمار ویزاهای اقامت دائم از این هم بیشتر شود تا آن‌ها بتوانند تعداد بیشتری پرستار خارجی را برای مقابله با کمبود شدید نیروی کار، استخدام کنند.
کاربرانی از شنیدن این خبر ابراز خوشحالی می‌کنند و جمعی ددیگر ابراز تاسف می‌کنند. بسیاری از کاربران از بابت اینکه کشورهایی همچون آمریکا و کشورهای توسعه بافته تقاضای نیروی کار می‌دهند متعجب هستند و عنوان می‌کنند این کشورها اگر بخواهند از میان شهروندان خود این نیروها را تامین می‌کنند اما دلیل آنها برای گرفتن نیروهای خارجی چیست؟!
کاربرانی هم معتقدند بسیاری از پرستاران ایرانی به دنبال چنین فرصتی هستند چراکه شرایط شغلی مناسبی در این کشور بری آنها مهیا نیست و اگر بیش از این به آنها بی‌توجهی شود ممکن است کشور صدمه ببیند همونطور که بسیاری از جوانان تحصیل کرده با ناامیدی این سرزمین را با ناراحتی ترک کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала