استرس و راه‌های رهایی از شر آن +عکس، ویدئو

CC0 / / Expression
Expression - اسپوتنیک ایران, 1920, 05.02.2022
Telegram
استرس، شرایط یا احساسی است که در آن، فرد از لحاظ ادراکی بر این باور است که مجموع خواسته‌ها و انتظاراتی که از او وجود دارد، فراتر از منابع، امکانات و توانمندی‌های در اختیار اوست.
به گزارش اسپوتنیک، افرادی که زندگی‌ای پر از استرس دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی است و احتمال سکته قلبی ‌در آنها افزایش می‌یابد. با روش‌هایی بسیار ساده می‌توان با استرس مبارزه کرد و به حفظ سلامت خود پرداخت.
ورزش‌های سبک و طولانی وسیله‌ای بسیار مناسب علیه استرس و تاثیرات منفی آن هستند. ورزش‌هایی چون دو و دوچرخه‌سواری از بهترین انواع ورزش در این رابطه‌اند. با این ورزش‌ها هورمون استرس کاهش یافته و مقاومت قلب و گردش خون افزایش می‌یابد. یوگا و دیگر تکنیک‌های تمدد اعصاب سبب کاهش تنش‌های احساسی و عضلانی فراوان در بدن می‌شوند. این تکنیک‌ها منجر به انعطاف‌پذیری و آرامش بیشتر و شادی افزون‌تر در انسان می‌شوند.اگر در خانه‌تان مکانی آرام دارید، روزی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه را در این مکان در آرامش به سر برید. حتی در شهرهای بزرگ نیز می‌توان مکان‌هایی بی‌سر و صدا را یافت نظیر کتاب‌خانه‌ها یا موزه‌ها.
محققان هلندی دریافته‌اند که رنگ سبز نشاط‌‌آور است و موجب تنش‌زدایی در بدن می‌شود. در تحقیق آنها مشخص شده که انسان‌هایی که در خانه‌شان حیاطی دارند و با گل و گیاه زندگی می‌کنند، یا در نزدیکی پارک خانه دارند، از نظر روحی از دیگر شهروندان سالم‌ترند. به طور مرتب به پارک بروید و آگاهانه از هوای سالم موجود در آن لذت ببرید.در برنامه روزانه خود به طور آگاهانه زمانی را برای آرامش و استراحت منظور کنید. در این زمان تنها به استراحت و آرامش روحی و جسمی بپردازید.
بسیاری از انسان‌ها کم می‌خوابند. البته میزان احتیاج انسان‌ها به خواب متفاوت است، اما حد ضروری برای خواب باید حفظ شود. بدن انسان در خواب به خوبی استرس را کاهش می‌دهد. فشار کار بیش از حد انسان را از پای در‌می‌آورد. بسیاری به حرفه خود وابسته‌اند و گاه هویت خود را صرفا با کارشان تعریف می‌کنند و از خود توقع زیادی دارند. البته ممکن است که این توقع بالا در کوتاه‌مدت نتیجه مثبتی داشته باشد، اما در درازمدت با استرس ایجاد شده می‌تواند شکستی فیزیکی و روحی به همراه آورد.
غذای سالم می‌تواند از استرس بکاهد. اضافه ‌وزن و چاقی بیش از حد اما نگرانی افراد را افزایش می‌دهد و به استرس می‌انجامد. غذای سالم بخورید و از فست فود دوری کنید. کارهای خوش‌آیند چون دیدار دوستان و تفریح روزانه سبب می‌شوند که استرس روزانه کاهش یابد و فشار عصبی از میان برود. گفته می‌شود در هر سنی باید اهداف تازه‌ای تعیین شوند که افراد بتوانند با آرامش به آنها برسند.
کاربران بسیاری عنوان می‌کنند با شرایط اقتصادی در جهان که به واسطه‌ی همه‌گیری ویروس کرونا بوجود آمده است مردم غالبا در استرس و اضطراب برای حل مسائل خود و چرخاندن زندگی خود هستند و یکی از کارهایی که افراد می‌توانند با وجود این شرایط به یکدیگر کمک کنند، درک همدیگر است و با رفتاری مناسب به اطرافیان خود آرامش هدیه دهند.
جمعی از کاربران نیز عنوان می‌کنند بسیاری از مردم در دوران قرنطینه از نظر روحی آسیب دیده‌اند که با توجه به هزینه‌های روانشناسی و روان درمانگری مراجعه برای آنها مقدور نیست و یکی از اقداماتی که افراد می‌توانند خود انجام دهند استفاده از همین توصیه‌هایی است که به رایگان در فضای مجازی در اختیار آنها گذاشته می‌شود تا به سلامت خود کمک کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала