پیام روسیه و چین در بیانیه مشترک به آمریکا

© Sputnik / Sergei Guneevپیام روسیه و چین در بیانیه مشترک به آمریکا
پیام روسیه و چین در بیانیه مشترک به آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
اشتراک
کارشناس چینی: روسیه و چین سیگنالی درباره هماهنگی تلاش های امنیتی به ایالات متحده ارسال کردند.
به گزارش اسپوتنیک، یک محقق جوان در مرکز شرق چین گفت: روسیه و چین با اتخاذ بیانیه ای مشترک به ایالات متحده این پیام را ارسال کردند که برای حفاظت از امنیت استراتژیک در کشورهای خود هماهنگی بیشتری انجام خواهند داد، زیرا در این زمینه جایی برای عقب نشینی ندارند.


حضور پوتین در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی پکن 
  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
حضور پوتین در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی پکن
روسیه و چین بیانیه مشترکی درباره روابط بین‌الملل در چارچوب سفر روز جمعه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به پکن تصویب کردند. در این سند به ویژه آمده است که طرفین از ایالات متحده می‌خواهند از طرح‌های استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه و اروپا دست بردارد و این کشورها هماهنگی خود را در این زمینه تقویت خواهند کرد. در این بیانیه همچنین آمده است که چین و روسیه آمریکا را برای تسریع در از بین بردن ذخایر تسلیحات شیمیایی خود تحت فشار قرار می‌دهند و از آمریکا خواسته شده است تا فعالیت‌های جنگ بیولوژیکی را به ‌طور باز و شفاف گزارش کند.
روسیه و چین نه تنها از خروج یکجانبه آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) علیرغم نگرانی همه جهان ابراز نارضایتی کرده‌اند، بلکه نوعی سیگنال را نیز به آمریکا ارسال کرده‌اند. وان چینگ سونگ در واکنش به بیانیه روسیه و چین در دیدار رهبران دو کشور گفت که آنها حتی هماهنگی نزدیک تری را در زمینه حفاظت از امنیت استراتژیک در کشورهای خود اجرا خواهند کرد، زیرا در این زمینه جایی برای عقب نشینی ندارند.
به گفته این کارشناس، این بیانیه همچنین پاسخی به امتناع آمریکا از انجام گفت‌وگو درباره تشکیل ضمانت‌های امنیتی پیشنهادی روسیه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала