واردات یکصد هزار تن سیب‌زمینی به ایران

CC0 / Pixabay / سیب زمینی
سیب زمینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
اشتراک
مصوبات قرارگاه امنیت غذایی، شامل کدام مواد غذایی می‌شود؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، علیرضا رضازاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ایران، واردات یکصد هزار تن سیب‌زمینی و توزیع ۲۰۰ هزار تن برنج تایلندی، پاکستانی و هندی را از جمله مصوبات قرارگاه امنیت غذایی، پیرو دستور رییس جمهوری اعلام کرد.
وی در خصوص مصوبات این قرارگاه گفت: "مقرر شد یکصد هزار تن سیب‌زمینی از مزارع گواهی شده خارج از کشور با رعایت دستورالعمل‌های قرنطینه‌ای و تحت نظارت سازمان حفظ نباتات برای مصارف صنعتی، خوراکی و بذری وارد کشور شود.
Рис - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
رکورد افزایش قیمت برنج ایرانی
همچنین تعیین عوارض صادراتی برای صادرات سیب‌زمینی در دستور کار کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی قرار گرفت. از شنبه هفته آتی سیب‌زمینی با قیمت ۱۰ هزار تومان در سطح میادین تره‌بار عرضه می‌شود. مقرر شد سامانه بازارگام توزیع هوشمند سیب‌زمینی با قیمت ۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای تحویل درب منازل را از امروز شروع کند.
همچنین مقرر شد فروشگاه‌های زنجیره‌ای‌ و سازمان میادین تره‌بار تهران، برنج خارجی با نرخ تنظیم بازار به مصرف کنندگان عرضه کنند. با توجه به عدم کمبود برنج و ذخایر بالای ۳۰۰ هزار تنی برنج ایرانی در مازندران و گیلان، عرضه گسترده برنج ایرانی نیز از هفته آینده توسط اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتحادیه استان‌های مازندران و گیلان انجام می‌شود.
توزیع هوشمند برنج تایلندی، هندی و پاکستانی به درب منازل، توزیع می شود. این برنج‌ها با تخفیف ویژه توزیع می‌شوند. واردات برنج از پاکستان نیز در دستور کار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала