رسوایی پزشک متخصص زنان در هلند که پدر بیولوژیک ۲۱ کودک شد +عکس

© Depositphotos.com / Monkeybusiness جنین شناس در حال انجام لقاح مصنوعی در آزمایشگاه
  جنین شناس در حال انجام لقاح مصنوعی در آزمایشگاه   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
اشتراک
پزشک متخصص زنان در هلند پنهانی از اسپرم خود برای باردار کردن ۲۱ زن استفاده کرد و این موضوع پس از سال‌ها افشا شد.
به گزارش اسپوتنیک، به تازگی خبری مبنی بر استفاده یک پزشک متخصص هلندی از اسپرم خود برای باردار کردن ۲۱ زن، در فضای مجازی منتشر شده است که انتقاد کاربران فراوانی را به دنبال داشته است. مقامات بیمارستانی در شهر لایدن هلند تایید کردند که یک پزشک متخصص هلندی شاغل در این بیمارستان از اسپرم خود برای لقاح مصنوعی و باردار کردن ۲۱ زن استفاده کرده است. مسئولان بیمارستان گفته‌اند این فرد، که "جو بیک" نام داشته و در سال ۲۰۰۹ درگذشته است، در بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۶ اسپرم خود را برای لقاح مصنوعی زنان بدون رضایت آنان به کار برده است. این سومین مورد شناخته شده در هلند است که در آن یک متخصص زنان بدون رضایت از اسپرم خود در درمان ناباروری افراد استفاده می‌کند.
این رسوایی بعد از آن افشا شد که یک سازمان سرپرست کودکان به نام FIOM که امور خانوادگی مربوط به پدرهای ۲۱ کودک را برعهده دارد سال گذشته برای دریافت اطلاعات ژنتیکی کودکان به آن‌ها مراجعه کرد. مطابق قانون سال ۲۰۰۴ هلند تمامی شهروندان بالای ۱۶ سال این کشور حق دارند هویت والدین بیولوژیکی خود را بدانند. با آزمایش تست دی‌ان‌ای اما مشخص شد که تمام ۲۱ کودک مورد بحث، دارای یک پدر بیولوژیکی واحد هستند.
یک سخنگوی مرکز آلریجن لایدن گفت: "به نظر می‌رسد که این پزشک اسپرم خود را اهدا کرده و از آن برای تلقیح مادران باردار در انتظار اسپرم به صورت ناشناس استفاده کرده است و هیچ سابقه‌ای وجود ندارد که نشان دهد فرزندان و والدین آن‌ها از این موضوع مطلع بوده‌اند."
کاربران بسیاری از این خبر تعجب شده‌اند و عنوان می‌کنند این موضوع تازه‌ای نیست و پیش‌تر نیز مشابه این اتفاق افتاده بود. جمع زیادی از این کاربران با کنایه و طنز به این خبر واکنش نشان می‌دهند و عنوان می‌کنند به این نکته توجه نمی‌شود که اکنون همه‌ی این ۲۱ نفر با یکدیگر خواهر و برادر هستند و پدرشان پزشک است. و گویای این پزشک ضمن اینکه قصد کمک داشته، تمایل زیادی به ادامه‌ی نسل خود نیز داشته بود.
کاربرانی نیز عنوان می‌کنند یکی از مسائلی که در لقاح مصنوعی سبب نگرانی آنها می‌شود این است که از اسپرمی که آنها تمایل دارند استفاده نشود و این مسئله بسیار ناراحت کننده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала