بمب افکن روسی توپولف ـ 160 ام، اولین هواپیمای حامل موشک های پرتاب معکوس

© Photo / UAC بمب افکن روسی توپولف ـ 160 ام، اولین هواپیمای حامل موشک های پرتاب معکوس
بمب افکن روسی توپولف ـ 160 ام، اولین هواپیمای حامل  موشک های پرتاب معکوس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2022
اشتراک
یک منبع در صنعت هواپیماسازی روسیه اعلام کرد گفت: بمب افکن موشک انداز استراتژیک ارتقا یافته توپولف ـ 160 ام (Tu-160M) اولین هواپیمای جهان با موشک های پرتاب معکوس خواهد شد که قادر به رهگیری اهداف در پشت خود هستند.
به گزارش اسپوتنیک، اولین هواپیمای بمب‌افکن استراتژیک توپولف ـ 160 ام ​​که از صفر ساخته شده، اولین پرواز 30 دقیقه‌ای خود را 12 ژانویه سال جاری انجام داد. هواپیمای جدید موتورهای ارتقا یافته، سیستم های اویونیک و اویونیک ارتقا یافته و همچنین سیستم های جدید کنترل و هدایت تسلیحات را دریافت کرد.
منبع گفت:" در اولین فروند توپولف ـ 160 ام ​​که به تازگی ساخته شده ، ی رادار دید عقب نصب شده که به هواپیما اجازه می دهد از موشک های به اصطلاح پرتاب معکوس برای دفاع از خود در برابر موشک های هوا به هوا و سطح به هوا وجنگنده‌ها استفاده کند. این گونه موشک‌های هوا به هوا با توجه به تعیین هدف توسط رادار دم بمب‌افکن به اهداف در نیمکره عقب، یعنی آنهایی که در "پشت" توپولف ـ 160 ام ​​واقع شده‌اند، برخورد می‌کنند".
دو بمب افکن استراتژیک توپولف-160 روسیه بر فراز آبهای قطب شمال پرواز کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2021
دو بمب افکن استراتژیک توپولف-160 روسیه بر فراز آبهای قطب شمال پرواز کردند
این منبع افزود که "استفاده از رادار دید عقب در بمب افکن های سنگین بسیار مناسب است، زیرا این هواپیما های دارای قدرت مانور دهی پایین ممکن است وقت کافی برای چرخاندن دماغه خود را به سمت دشمن نداشته باشند."
در نسخه اصلی توپولف 160 (Tu-160) هیچ رادار در دم آنها وجود ندارد. منبع همچنین تصریح کرد که موشک های پرتاب معکوس می توانند اهدافی را در نیمکره جلویی هدف قرار دهند. هنگام اصابت به اهداف واقع در نیمکره عقب، بر اساس تعیین هدف از رادار دم، آنها در حین پرواز تا 180 درجه می چرخند.
برنامه بازتولید هواپیماهای توپولف 160 در قالب مدرن Tu-160M ​​با تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه راه اندازی شد.
هواپیماهای ​​ توپولف ـ 160 ام توسط کارخانه هواپیما سازی کازان تولید می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала