پایان‌دادن به بی‌عدالتی‌ها در حوزه زنان ایران

© Photo / IRNAمحمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران
محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
اشتراک
قالیباف: اینکه بعد از 40 سال در برخی از حوزه‌ها دچار مشکلات جدی هستیم، سوالاتی را در ذهن ایجاد می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "فارس"، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس ایران، روز 3فوریه (پنج شنبه)، اظهار داشت "اینکه بعد از 40 سال در برخی از حوزه‌ها دچار مشکلات جدی هستیم، سوالاتی را در ذهن ایجاد می‌کند مبنی بر اینکه آیا در مبانی و اصول انقلاب اسلامی است که نسل امروز و شرایط تغییر یافته و سبک زندگی تغییر یافته ما را با این حجم از مسائل روبرو کرده است".
وی درباره تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها در نگاه مدیریتی به زنان گفت: "همه ما باور داریم که در جبهه نیروهای انقلاب اسلامی به این بی‌عدالتی‌ها با شایسته‌سالاری، شایسته گزینی و شایسته پروری پایان دهیم و آن را سامان بخشیم.
مغز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2022
کشف ژن هایی که نشان دهنده تفاوت مغز مردان و زنان است
در حقیقت برای پاسخ به این سوال‌ها باید توجه داشته باشیم که اساس انقلاب دو رکن داشت؛ نخست مبتنی بر سنت‌های الهی و دیگری قدرت و حرکتی بود که از مردم نشأت گرفت و ما برای پاسخ به مشکلات و چالش‌ها باید به این دو عنصر توجه داشته باشیم.
با همین نگاه می‌بینیم که در برخی زمان‌ها ما حتی در جبهه انقلاب در بعضی از موضوعات دچار ضعف، تردید یا لکنت زبان شدیم که یکی از این حوزه‌ها حوزه های مرتبط با زنان است.
ما خواسته یا ناخواسته زنان و مادران را در دوراهی قرار دادیم که بین مادری، خانه‌داری و تربیت فرزندان و محیط اجتماعی و علم و رشد در جامعه یکی را انتخاب کنند؛ حتی اگر در مقطعی این حرف را نزدیم، در عمل فرصتی هم برای زنان ایجاد نکردیم، این در حالی است که زنان در بخش‌های مختلف مدیریتی، در مسائل اجرایی می‌توانند از مردان بهتر عمل کنند.
زنان از جهات مختلف کارآمدتر و شفاف‌تر هستند و آسیب‌ها و مفاسدی که در نظام‌های اداری و اجرایی وجود دارد، در بین زنان در حداقل ممکن است. البته معنای این حرف آن نیست که زنان هر کجا وارد شوند باید مردوارگی کنند تا بگوییم مدیران خوبی هستند زیرا این بی‌حرمتی به شأن زنان است.
پیامدهای کرونا برای شهرداری تهران اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
واکنش شهرداری تهران به فیلم "رقص زنان"
خانم‌ها با تمام ویژگی‌های زنانه و مادر بودن می‌توانند در جایگاه‌های مختلف قرار گیرند، ما همه انسانیم و در بعد انسانیت هیچ تفاوتی بین زنان و مردان وجود ندارد اما حتما شئونات زن و مرد در محیط‌های اجتماعی متفاوت است و این به معنای محدودیت نیست. زنان در جامعه ما بزرگترین ظرفیت هستند و محور پویایی و رشد در همه زمینه‌ها حتی اقتصاد کشور، خانواده است که زنان و مادران خانواده ستون آن هستند.
درباره تبعیض‌های ناروا و بی‌عدالتی‌ها در نگاه مدیریتی به زنان، همه ما باور داریم که در جبهه نیروهای انقلاب اسلامی به این بی‌عدالتی‌ها با شایسته‌سالاری، شایسته گزینی و شایسته پروری پایان دهیم و آن را سامان بخشیم.
هر فعالیت اجتماعی، سیاسی، علمی و مدیریتی به کار سازمانی و سازماندهی کارهای تشکیلاتی نیاز دارد. ما به ظرفیت جوانان باید توجه داشته باشیم البته جوانگرایی به معنای حذف سرمایه‌ها و تجربیات غلط‌‌ ترین برداشت از کار تشکیلاتی است. ما با تکیه به سنت‌های الهی و مردم باوری باید کار تشکیلاتی را پیش ببریم، به همین دلیل است که می‌گوییم اقتصاد ما درست نمی‌شود مگر آن که نگاه دولتی از حوزه اقتصاد رخت بربندد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала