نابودی "شاهین سیاه" آمریکا توسط سوریه + عکس

© Photo / IRNAحمله به مواضع نیروهای آمریکایی در سوریه
حمله به مواضع نیروهای آمریکایی در سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
اشتراک
سوریه، بالگرد بلک هاوک آمریکایی را سرنگون کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در شبکه های اجتماعی تصاویری از لاشه یک بالگرد ارتش آمریکا که در جریان عملیات شب گذشته در ادلب سوریه منهدم شده، منتشر شده است. جولیان روپک Julian Roepcke خبرنگار نشریه آلمانی "بیلد" این تصاویر را در اکانت خود در توییتر منتشر کرد.
گفتنی است، نظامیان آمریکایی شب گذشته عملیات هلی‌برنی در حومه شمالی ادلب (شمال غربی سوریه) انجام دادند که ظاهرا طی آن یک فروند بالگرد که در این عملیات شرکت داشت، منهدم شده است.
بر طبق گزارش‌هایی تصاویر لاشه بالگردی که بامداد امروز پنجشنبه در جریان عملیات نیروهای ائتلاف آمریکایی در منطقه أطمه واقع در حومه ادلب در نزدیکی مرکز ترکیه و گذرگاه دیر بلوط (بین ادلب و منطقه عفرین) منهدم شده، در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.
برخی رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که نیروهای آمریکایی مجبور شدند یکی از بالگردهای شرکت‌کننده در این عملیات را گویا به دلیل مشکل مکانیکی و فرود اجباری، در زمین منهدم کنند.
پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز 3 فوریه، در باره نابودی ابوابراهیم هاشمی القریشی سرکرده داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) سخن گفته بود و اطلاع داده بود که تمام شرکت‌کنندگان در این عملیات سالم برگشتند.
جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 ژانویه 2011 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.
داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه)که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала