قربانیان حمله ائتلاف آمریکایی به ادلب سوریه + فیلم

© Milli Savunma Bakanlığıارتش ترکیه در ادلب
ارتش ترکیه در ادلب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2022
اشتراک
در عملیات ائتلاف آمریکایی در استان ادلب سوریه دستکم ۱۳ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان جان باختند.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به گفته منبعی از "ارتش ملی سوریه" در عملیات ائتلاف آمریکایی در استان ادلب سوریه دستکم ۱۳ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان جان باختند. شش کودک در بین قربانیان این حمله هستند.
جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) روز 3 فوریه (پنجشنبه) از عملیات بزرگ ائتلاف آمریکایی در استان ادلب سوریه خبر داد. وی مدعی شد که نیروهای عملیات ویژه آمریکا یک عملیات ضد تروریستی در شمال غرب سوریه انجام داده‌اند و این عملیات موفقیت آمیز بوده و هیچ تلفاتی در میان نیروهای آمریکایی وجود ندارد.
گفتنی است، منابع محلی گزارش دادند که 4 بالگرد متعلق به نیروهای موسوم به "ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم" عملیاتی در نزدیکی منطقه شمالی ادلب انجام دادند که این عملیات منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان سوری از جمله زنان و کودکان شد.
نیروهای ائتلاف آمریکایی روز 3 فوریه، یک خانه را در این منطقه به بهانه حضور یک تروریست در آن مورد هدف قرار دادند. منابع گزارش می‌دهند که نیروهای آمریکایی با بلندگو خواستار خروج فرد مذکور از این منزل شدند اما در جریان درگیری‌هایی که بیش از نیم ساعت به طول انجامید فرد مورد نظر آمریکایی‌ها توانست فرار کند.
بعد از این عملیات 13 جسد از زیر آوار بیرون کشیده شد که همه متعلق به غیرنظامیان سوری از جمله زنان و کودکان بود. همچنین شمار زیادی از منازل مسکونی سوری‌ها در جریان این عملیات ویران شده است.
یکی از اهالی روستا به خبرنگار آناتولی گفت: "حدود ساعت 00:30 صدایی از بیرون آمد، فکر کردم سیل می‌آید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала