واکنش ستاد امر به معروف و نهی از منکر به کلیپ انجمن ادبی آذری زبانان کرج +ویدئو

© Photo / Ali-Reza Mehrabanافتتاح مدرسه مخفی آنلاین برای دختران در افغانستان
افتتاح مدرسه مخفی آنلاین برای دختران در افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
ستاد امر به معروف ویدئو آوازخوانی دختر ترک زبان را توقیف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ویدئویی از آوازخوانی دختر دانش آموز ترک زبان در جمعی از اساتید شعر آذری که با عنوان انجمن ادبی آذری زبانان در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز در کرج، در فضای مجازی منتشر شد که این ویدئو ضمن اینکه با واکنش ستاد امر به معروف همراه شد، با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را نیر به دنبال داشت.
ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز در پی انتشار کلیپی مربوط به نشست انجمن ادبی در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان صحبت‌هایی درباره ویدئو هنجارشکنانه واکنش نشان داده و اظهار کرد: "با توجه به عدم نظارت کافی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به نشست انجمن ادبی آذری زبان‌ها در این اداره‌ پیگیری مسئله در دستور کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قرار گرفته است.
در این راستا مدیر انجمن به اداره ارشاد دعوت و ضمن توبیخ کتبی معین گردید که در فایل تصویری از عموم مردم مؤمن و هنردوست استان به خاطر بی‌‌اعتنایی به شرع و قانون رسماً عذرخواهی کنند. همچنین مجوزشان برای برگزاری جلسات باطل گردیده و مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز به صورت مکتوب توبیخ شده و موضوع در پرونده درج شده است."
بسیاری از کاربران این مجلس را شعری و ادبی می‌بینند و عنوان می‌کنند اتفاقی که افتاده تنها آواز خواندن زیبا، دلنشین و عارفانه دختر آذری زبان بوده است و نه چیز دیگری که این همه هیاهو به پا شده و کار به توبیخ مدیران کشیده است. تعدادی دیگری از کاربران اما حرکت این گروه را هنجارشکنی می‌دانند و دلیل حکم ستاد امر به معروف و نهی از منکر را حرکت به دور از شرع و قانون اساسی جمهوری اسلامی عنوان می‌کنند. کاربرانی نیز با کنایه عنوان می‌کنند گویا صدای آوازخوانی زنان برای مردم ایران حرام است و خود در جلساتشان از چنین صدا‌های دلنشینی لذت می‌برند اما با این حال آرزوی این را می‌کنیم که روزی آواز خواندن زنان در ایران نیز آزاد شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала