موج ششم کرونا در تمام مناطق پایتخت ایران افزایشی شد

© Photo / IRNAآخرین آمار کرونا در ایران : ۱۳۲ فوتی و ۶۰۲۱ ابتلای جدید
آخرین آمار کرونا در ایران : ۱۳۲ فوتی و ۶۰۲۱ ابتلای جدید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران از افزایش موج ششم کووید ۱۹ با ویروس اُمیکرون در تمام مناطق تهران خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا،دکتر نادر توکلی در وبیناری که با حضور روسای سه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران و همچنین مسئولان و کارشناسان ۱۲۸ بیمارستان به صورت برخط برگزار شد، به تشریح آمارهای افزایشی کووید ۱۹ بر اثر ویروس اُمیکرون پرداخت.
دانش آموزان ایرانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2022
آموزش و پرورش: دانش آموزان کرونا بگیرند، غرامتش را می دهیم +ویدئو، عکس
وی ادامه داد: از هفته اول و دوم بهمن امسال با آمارهای افزایشی در زمینه های مراجعین، بستری ‌و فوتی روبرو هستیم.
توکلی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی بستری ها در هفته دوم بهمن به دلیل ویروس اُمیکرون عنوان کرد: همچنین تعداد فوتی نیز افزایش یافته است.
وی افزود: بیشترین تعداد بستری در سال ۱۴۰۰ برای روز ۱۶ مرداد با رکورد یک هزار و ۸۱۲ نفر بود که بعد آمار کاهشی شد، ولی هم اکنون این آمار افزایشی شده است.
توکلی ادامه داد: تعداد بستری ها از ابتدای بهمن که آمار ۱۷۴ بستری بود به آمار بستری ۵۸۶ بیمار افزایش یافته است که آمار افزایشی ۲۳۶ درصدی بستری را نشان می دهد.
وی با اشاره به مثبت بودن ۴۰ درصد PCRافراد در هفته دوم بهمن عنوان کرد: همچنین از هر یکصد بیمار بستری ۲۰درصد بیماران زیر ۱۰سال سن دارند.
توکلی در جمع بندی نهایی افزود: ۵۰ درصد بستری‌ها مربوط به افراد بالای ۵۰ سال است، همچنین ۹۰درصد فوتی‌ها نیز در سنین بالای ۵۰ سال بوده که شامل سنین ۶۰ تا ۷۰ سال در بخش بستری‌ها هستند.
وی خاطرنشان کرد: مرخصی استعلاجی برای ویروس اُمیکرون حداکثر پنج روز است و برای برگشت به کار نیاز به انجام تست نیست، همچنین استانداری تهران نیز محدودیت های یک هفته ای را اطلاع رسانی خواهد کرد.
بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، توکلی با اشاره به اینکه پروتکل درمانی برای کودکان دچار اُمیکرون نیز تا روز شنبه هفته آینده اعلام خواهد شد، افزود: جراحی ها در بیمارستان های کودکان با محدودیت انجام خواهد شد ولی جراحی برای بزرگسالان بدون محدودیت خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала