روسری سر کردن جولیا فاکس جنجالی شد +عکس

© Photo / capture d'écran sur YoutubeVogue débarque dans le monde arabe
Vogue débarque dans le monde arabe - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
"بله" مجله مد "وُگ" به روسری سبب دلخوری برخی از زنان مسلمان شد و حواشی تازه‌ای را در فضای مجازی به راه انداخته است.
به گزارش اسپوتنیک، مجله معروف مد "وُگ" به تازگی پستی در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده که بسیاری از کاربران آن را توهینی به زنان مسلمان آن هم در میانه گسترش اسلام‌هراسی در فرانسه به شمار آورده‌اند. منتقدان می‌گویند تقلیل دادن حجاب به یک اکسسوری ساده و استفاده از آن توسط فاکس که سفیدپوست و غیرمسلمان است و انتشار آن تصویر در برهه زمانی‌ای که دولت فرانسه از حجاب تحت عنوان "یونیفورم تروریست‌ها" یاد می‌کند بحث برانگیز است.
به گزارش سی ان ان؛ این مجله روز جمعه عکسی را در اینستاگرام از "جولیا فاکس" بازیگر و مدل در حال ورود به نمایش هفته مد مردان در پاریس با کت چرم بالنسیاگا، روسری مشکی و عینک آفتابی به اشتراک گذاشت و به عنوان متن آن نوشته بود: "بله به روسری."
در اوایل ماه جاری، سنای فرانسه به ممنوعیت استفاده از "نماد‌های مذهبی" از جمله حجاب در مسابقات ورزشی رای مثبت داد. این ممنوعیت که توسط حزب راستگرای جمهوری خواهان پیشنهاد شد و با مخالفت دولت امانوئل مکرون همراه بود با ۱۶۰ رای موافق در برابر ۱۴۳ رای مخالف به تصویب رسید.
کاربران اینستاگرام به این پست واکنش نشان می‌دهند و از مجله "وُگ" به دلیل اتخاذ یک استاندارد دوگانه و تمجید از فاکس به خاطر پوشیدن روسری در کشوری که به طور فعال زنان مسلمان را از این کار منع می‌کند، انتقاد کردند.
کاربرانی اما عنوان می‌کنند فاکس در حمایت از این زنان این پوشش را انتخاب کرده است اما جمعی آنگونه که خود می‌خواهند این موضوع را تحلیل می‌کنند. کاربرانی هم عنوان می‌کنند طرز پوشیدنش جولیا فاکس در نمایش هفته مد مردان در پاریس، تقریبا شبیه بانوان ایرانی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала