در نزدیکی کره زمین سیارک تروجانی با قطر یک کیلومتر پیدا شد

© Photo / Fotolia / Sdecoretپنج سیارک در حال حرکت به سوی کره زمین هستند
پنج سیارک در حال حرکت به سوی کره زمین هستند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
ستاره شناسان دومین سیارک تروجان به نام 2020 XL5 را در نقطه لاگرانژ L4 کشف کردند.
به گزارش اسپوتنیک، یک تیم بین المللی از ستاره شناسان وجود دومین سیارک تروجان شناخته شده تا به امروز، به نام 2020 XL5 را در نزدیکی کره زمین تایید کردند.
این کشف در مقاله منتشره در نشریه Nature Communication اطلاع داده شده است.
سیارک‌های تروجان زمینی اجرام آسمانی هستند که حول نقاط لاگرانژ L4 و L5 در منظومه زمین-خورشید می‌چرخند، جایی که نیروهای گرانشی هر دو جرم متعادل هستند. دانشمندان نشان داده اند که جسم 2020 XL5 به مدت چهار هزار سال در نقطه لاگرانژ L4 باقی می ماند، یعنی به عنوان یک شی انتقالی طبقه بندی می شود.
ناسا فضاپیمای کامیکازه را علیه سیارک‌ها آزمایش می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
ناسا فضاپیمای کامیکازه را علیه سیارک‌ها آزمایش می‌کند
قطر سیارک کشف شده به حدود یک کیلومتر می رسد که از اندازه یک سیارک تروجان زمینی دیگر TK7 2020 (قطر 0.3 کیلومتر) بیشتر است. به دلیل نزدیکی تروجان ها به زمین و مدار پایدار، محققان به این سیارک ها به عنوان کاندیدای مناسب برای ماموریت های فضایی در آینده نگاه می کنند.
در حالی که سیارک‌های تروجان طی دهها سال در سیارات دیگر مانند زهره، مریخ، مشتری، اورانوس و نپتون وجود داشته اند، اما تا سال 2011 سیارک تروجان زمینی کشف نشده بود و فقط در این سال اولین سیارک زمینی کشف گردید. جستجو در نقطه L4 توسط فضاپیمای OSIRIS-Rex ناسا و در L5 توسط فضا پیمای Hayabusa-2 انجام شد. مشکلات با پنجره باریک مشاهده بین طلوع سیارک از افق و طلوع خورشید توضیح داده می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала