جورج سوروس امیکرون را تهدیدی برای حکومت شی جین پینگ می داند

© AFP 2023 / Eric Piermontجورج سوروس امیکرون را تهدیدی برای حکومت شی جین پینگ می داند
جورج سوروس امیکرون را تهدیدی برای حکومت شی جین پینگ می داند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2022
اشتراک
جورج سوروس، سرمایه گذار و میلیاردر آمریکایی معتقد است که گسترش سویه امیکرون در چین می تواند باعث سقوط دولت شی جین پینگ شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان بی سی، جورج سوروس، سرمایه گذار و میلیاردر آمریکایی گفت: شیوع ویروس کرونا، حکومت شی جین پینگ، رهبر چین را تهدید می کند. به نظر او این ممکن است مانعی برای انتخاب مجدد او برای دوره سوم شود.
سوروس اشاره کرد که در چین، ویروس "خارج از کنترل" است و مقامات وضعیت را از مردم پنهان می کنند. او گفت که این می تواند منجر به سقوط رئیس فعلی دولت شود.
وی افزود که شی جین پینگ دارای دشمنان زیادی است اما تاکنون هیچ کس تصمیم به مخالفت با او در فضای عمومی را تداشته. به گفته وی، در حال حاضر، چین در حال تجربه یک بحران در بازار املاک و مستغلات است که موتور اصلی رشد در این کشور است.
سوروس معتقد است که رهبر چین فرصتی برای اصلاح وضعیت را دارد، به رغم این واقعیت که به نظر می رسد "بسیار امیدوار کننده نیست". او پیش بینی کرد که سه ماهه دوم سال 2022 نشان خواهد داد که آیا موفق می شود یا خیر.
پیش از این، سوروس در سخنرانی خود در دانشگاه استنفورد از جامعه جهانی خواسته بود چین را متقاعد کند تا رژیم سیاسی را تغییر دهد. او گفت که شی جین پینگ، دبیر کل حزب کمونیست چین باید از سمت رئیس دولت چین کناره گیری کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала