راه حل های فوری برای بی خوابی شبانه

© Fotolia / Kastoراه حل های فوری برای بی خوابی شبانه
راه حل های فوری برای بی خوابی شبانه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2022
اشتراک
قرار گرفتن در نور مناسب، عدم سر و صدا و ورزش روزانه کیفیت خواب شما را بالا می برد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مدیکال رو، هنگام خواب باید محیط تاریک باشد، تاریکی به مغز می‌گوید ملاتونین بیشتری بسازد، بنابراین احساس خواب آلودگی می‌کنید. در صبح، قرار گرفتن در معرض نور می‌تواند به بیدار شدن کمک کند.
در شب، با خاموش کردن یا کم کردن نورهای روشن، خود را برای خواب آماده کنید.
مدیتیشن و ریلکس باشید، وقتی استرس دارید یا مضطرب هستید، بدن کورتیزول (هورمون استرس) بیشتری تولید می‌کند، هر چه کورتیزول بالاتر باشد، احساس بیداری بیشتری می‌کنید. مدیتیشن، نفس عمیق، کتاب خواندن و نوشیدن چای بدون کافئین به این روند کمک می کند.
چگونه عرق در خواب، نشان از چهار نوع سرطان در شما هست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
چگونه عرق در خواب، نشان از چهار نوع سرطان در شما هست
ورزش کنید. بیشتر بافته‌ای بدن از جمله ماهیچه‌های اسکلتی با ساعت بیولوژیکی مرتبط هستند؛ بنابراین، زمانی که تمرین می‌کنید، عضله با تنظیم ریتم شبانه روزی پاسخ می‌دهد. ورزش همچنین با افزایش تولید ملاتونین به خواب بهتر کمک می‌کند.
سی دقیقه ورزش هوازی متوسط ​​ممکن است کیفیت خواب را در همان شب بهبود بخشد.
از سوی دیگر، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که می توان با تأثیر بر دمای پاها در تمام مدت خواب، کیفیت خواب را بهبود بخشید. با این حال، سازمان Sleep Foundation (بنیاد خواب) هشدار می دهد که این ممکن است بهترین گزینه برای افراد مسن نباشد. همچنین پوشیدن جوراب برای کسانی که مشکل گردش خون دارند توصیه نمی شود.
پیش از این، سرگئی خومیکوف، پزشک روس گفته بود که مشکلات خواب منظم می تواند آسیب جدی به قلب و مغز فرد وارد کند. دکتر خومیکوف چنین راهی برای غلبه بر بی خوابی پیشنهاد : برای این کار باید یک ساعت قبل از خواب در هوای تازه قدم بزنید و در اتاقی که دمای هوا از 20 درجه تجاوز نمی کند در تاریکی کامل بخوابید.
مغز حتی زمانی که چرت می‌زنید به پردازش صداها ادامه می‌دهد. صداهای بلند و حواس پرتی می‌تواند به خواب رفتن شما را کند کند. برای حذف صداهای بلند، تلویزیون خود را بیرون از اتاق خواب نگه دارید .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала