آیا آژانس می‌تواند به تأسیسات جدید اتمی اصفهان دسترسی داشته باشد؟

© AP Photo / VAHID SALEMIایران گام دوم را در مورد برجام اعلام کرد
ایران گام دوم را در مورد برجام اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2022
اشتراک
محمد رضا غائبی: گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش به روز رسانی معمول آژانس است که جدیدترین اطلاعات فنی در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به اطلاع اعضای این سازمان می‌رساند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، محمد رضا غائبی، سرپرست و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تصریح کرد، آژانس تا احیای برجام به اطلاعات نظارتی درباره تاسیسات جدید اتمی اصفهان دسترسی ندارد
وی در ادامه افزود: "گزارش ساعاتی پیش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش به روز رسانی معمول آژانس است که جدیدترین اطلاعات فنی در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به اطلاع اعضای این سازمان می‌رساند.
یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2021
وال‌استریت ژورنال: روسیه به آژانس و ایران برای رسیدن به توافق بر سر تاسیسات کرج کمک کرد
بر اساس این گزارش ایران به آژانس اطلاع داده است که قصد دارد تا تولید قطعات سانتریفیوژ را به جای مجتمع تسای کرج، در مجموعه جدیدی در اصفهان تولید کند.
این فرآیند "هنوز آغاز نشده است" . آژانس قادر خواهد بود تا موازین نظارتی خود را بر این اساس تنظیم نماید، هرچند اطلاعات مربوط به این نظارت نزد ایران باقی خواهد ماند و آژانس تا زمانی‌که ایران تعهدات هسته‌ای خود تحت برجام را از سر نگیرد به آن دسترسی نخواهد داشت".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала