رئیس جمهور اسرائیل ایران را به بی ثباتی در منطقه متهم کرد

© AFP 2023 / JACK GUEZرئیس جمهور اسرائیل ایران را به بی ثباتی در منطقه متهم کرد
رئیس جمهور اسرائیل ایران را به بی ثباتی در منطقه متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2022
اشتراک
اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل، در جمع بندی سفر دو روزه خود به امارات، ایران را به بی ثبات کردن اوضاع در منطقه متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل گفت: تنها دو راه برای این منطقه وجود دارد. اول اینکه صلح، رفاه، همکاری، سرمایه گذاری مشترک و آینده ای فوق العاده است. جایگزین کاری است که ایران انجام می دهد که منطقه را بی ثبات می کند و از ابزارهای خود برای ترور استفاده می کند.
رئیس جمهور اسرائیل گفت اولین سفر او به امارات نماد امید، صلح و آینده ای بزرگ برای مردم ما، منطقه و جهان به طور گسترده ای است.
امروز رياست جمهوری اسرائيل از مسجد بزرگ شيخ زاید در ابوظبی ديدن کردند. وی یادداشتی در کتاب مهمان بر جای گذاشت و از معماری باشکوه مسجد ابراز تحسین کرد.
پیش از این، دفتر ریاست جمهوری اسرائیل گفته بود که اولین سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل به امارات به همراه همسرش، به رغم گلوله باران تاسیسات امارات از سوی حوثی ها از یمن، طبق برنامه ادامه خواهد داشت.
در سال 2020، ایالات متحده روندی را با هدف عادی سازی روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی آغاز کرد. در نتیجه این روند، مجموعه ای از اسناد به امضا رسید که به آن "توافق صلح ابراهیم" گفتند. امارات، بحرین، مراکش و سودان به این توافقنامه پیوستند. مقامات فلسطینی از اقدامات کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل به ضرر حفظ حقوق فلسطینیان انتقاد کرده اند. اسرائیل تا سال 2020 تنها با دو کشور عربی منطقه - اردن و مصر - روابط دیپلماتیک داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала