هشدار رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد: کرونا از کنترل خارج شده است

© REUTERS / Amit Daveهشدار رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد: کرونا از کنترل خارج شده است
هشدار رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد: کرونا از کنترل خارج شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2022
اشتراک
صداقت: سویه امیکرون نیز مانند سویه دلتا شیوع بالایی بین کودکان خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علیرضا صداقت، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه شرایط کرونا در حال حاضر از کنترل شدن گذشته و تعداد مبتلایان در حال افزایش است، گفت: باید مردم را آگاه کنیم تا در خانه‌های خود بمانند زیرا شرایط سخت است.
وی در خصوص آخرین وضعیت کرونا و سویه امیکرون در مشهد اظهار کرد: مشخصا نارنجی شدن شهر مشهد نشان‌دهنده افزایش تعداد بستری‌های ماست. این شرایط از هفته‌های گذشته قابل پیش‌بینی بود اما متاسفانه مثل همیشه غافلگیر شده‌ایم و شرایطی که در سطح شهر می‌بینیم، شرایط آمادگی افراد برای یک پیک نیست و به نظر می‌آید که اطلاع‌رسانی خوبی انجام نشده و مردم در رابطه با امیکرون ساده‌انگاری می‌کنند.
وی ادامه داد: امیکرون یک بیماری ساده و سرپایی نیست. میزان بستری‌های امیکرون یک‌دهم دلتاست اما سرایت‌پذیری آن 10 برابر است؛ یعنی به اندازه پیک سویه دلتا بیمار خواهیم داشت ولی هنوز شرایط آماده‌باش را در سطح شهر نمی‌بینیم. گویا اطلاع‌رسانی‌ها یا به هدف نرسیده و به خوبی برنامه‌ریزی نشده یا اینکه با توجه به شرایط خاص اقتصادی و اجتماعی، عادی‌انگاری حالت فرهنگی نهادینه شده پیدا کرده است. به‌ دلیل صعود تیم‌ ملی فوتبال به جام جهانی هم تجمعاتی اتفاق افتاد که چنین موضوعی را به این صورت در سطح کشور پیش‌بینی نکرده بودیم و امیدواریم آمار بیماران به دلیل این تجمعات چند برابر نشود.
کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2022
توکلی خبر از ورود موج ششم کرونا در تهران داد
رئیس بخش ICU کرونای بیمارستان امام رضا مشهد اضافه کرد: در حال حاضر شرایط کرونا از کنترل شدن گذشته و نمی‌توان جلوی آن را گرفت. شرایطی که در آن هستیم با تصمیم‌گیری‌های غلط ستادی ارگان‌ها و بی‌توجهی برخی از مردم پیش آمده است. ارگان‌ها باید بدانند که زمان آن رسیده تا تصمیمات به‌جایی بگیرند تا قبل از بیشتر شدن ابتلاها بتوان اقدامی کرد. یکی از اقداماتی که می‌توان در این راستا انجام داد، تسریع واکسیناسیون دوز سوم است.
وی در مورد مهم‌ترین علائم امیکرون و دوران قرنطینه آن گفت: علائم امیکرون مانند بقیه سویه‌های علائم سرماخوردگی است و گاهی هم علائمی مانند تهوع و استفراغ را به همراه دارد که احتمال دارد این نشانه‌ها بیشتر شده و به دل‌درد و اسهال منجر شود. اگر کسی بدون علامت باشد و در تماس با شخص دیگری مبتلا شده باشد، دوره قرنطینه او پنج روز است اما اگر کسی علائم داشته باشد، در روز هفتم و هشتم باید در 2 نوبت تست رپید انجام دهد و در صورت منفی بودن 2 تست می‌تواند از قرنطینه خارج شود؛ در غیر این صورت تا زمانی که علائم وجود دارد باید از 10 تا 12 روز در قرنطینه باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала