نابودی اتحادیه اروپا هدف آمریکایی هاست

© Fotolia / Artjazzنابودی اتحادیه اروپا هدف آمریکایی هاست
نابودی اتحادیه اروپا هدف آمریکایی هاست  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2022
اشتراک
این روزها بر کسی پوشیده نیست که آمریکایی ها تلاش دارند با بهره برداری از برخی سیاست مداران اوکراینی که توان تحلیل اوضاع بین المللی را ندارند کاری کند که جنگی در شرق اروپا بر پا شود.
اسپوتنیک - جنگی که قطعا در صورت شروع شدن هم موجب نابودی اوکراین می گردد هم احتمال راه افتادن جنگ جهانی سوم را فراهم می کند و حد اقل اش این است که موجبات فروپاشی اتحادیه اروپا به عنوان یک اقتصاد واحد را فراهم کند.
هیات حاکمه آمریکا به خوبی می داند که عقربه های ساعت به نفع آنها نمی چرخد و اگر شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند به زودی ایالات متحده احتمالا نقش خود به عنوان ابر قدرت اقتصادی جهان را از دست می دهد.
آنها همچنین متوجه هستند که با از دست دادن این جایگاه احتمال فروپاشی ایالات متحده بسیار زیاد خواهد بود و بدهی های مالی سرسام آور آمریکا که امروزه روی دلار این کشور سرشکن شده به این کشور باز خواهد گشت و در آن شرایط برخی ایالت های آمریکا که از نظر اقتصادی مقتدر تر از دیگران هستند به سمت استقلال و جدایی از این کشور خواهند رفت چرا که در حال حاضر هم اهالی این ایالت ها معترض می باشند که چرا باید تاوان ضعف اقتصادی دیگر ایالت ها را بدهند.
در چنین شرایطی آمریکا هم رتبه برتر اقتصادی خود را از دست خواهد داد هم اینکه قدرت برتر نظامی.
تظاهرات های ضد قوانین شریعت در آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2022
منافع آمریکا از وقوع درگیری نظامی در اروپا
طبق بسیاری برآوردها به احتمال زیاد آمریکا طی ده تا بیست سال آینده به اقتصاد سوم و یا چهارم جهان تبدیل خواهد شد و به ترتیب چین – اتحادیه اروپا و هند رتبه های اول تا سوم را خواهند داشت. طبق همین برآوردها در صورت فروپاشی ایالات متحده آمریکا روسیه قدرت برتر نظامی جهان خواهد بود. به همین دلایل هم می باشد که آمریکایی ها تلاش دارند به هر ترتیبی شده دو رقیب اقتصادی خود یعنی چین و اتحادیه اروپا را نابود کند.
خوب ظاهرا نظر آمریکایی ها اول در این است که اتحادیه اروپا را نابود کنند و به بهانه جریان اوکراین می خواهند کاری کنند که جنگی در شرق اروپا شروع شود که آتش آن دامان اروپایی ها را بسوزاند و اتحادیه اروپا از نظر اقتصادی کاملا فرو بپاشد و بعد سراغ چین برود و در شرق آسیا جنگی راه بیاندازد و هر طور شده اقتصاد های نوپای چین و پس از آن هند را نیز به نابودی بکشد.
به همین دلیل هم هست که مشاهده می کنیم علیرغم اصرار روسیه مبنی بر اینکه هیچ برنامه ای برای حمله به اوکراین ندارد و علی رغم اظهارات اخیر رئیس جمهوری اوکراین مبنی بر اینکه تهدید جنگ از طرف روسیه بسیار ضعیف است ولی آمریکایی ها اصرار دارند که تهدید زیاد است و نیروهای خود و ناتو را به حالت آماده باش در می آورند.
حتی بسیاری از تحلیلگران امروزه باور دارند هیچ بعید نیست که آمریکایی ها از طریق عوامل خود تلاش کنند فتیله جنگ در مناطق پر تنش اوکراین مثل دونباس را روشن کنند و یا با انجام عملیات نظامی بر علیه روسیه و یا بر علیه اوکراین و یا حتی بر علیه دو طرف کاری کنند که جنگی در این منطقه شکل بگیرد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2022
بایدن: آمریکا به زودی نیروهای مسلح خود را به اروپا اعزام می کند
همین دیروز بود که مقاله ای درباره احتمال اینکه عوامل آمریکایی در حمله به فرودگاه بغداد دخیل باشند را نوشتم و امروزه مقامات امنیتی عراقی اعلام کردند که عامل حمله ها را بازداشت کرده اند و معلوم شد که این فرد جزو عوامل آمریکایی در عراق بوده است.
البته ظاهرا هم بازداشت این فرد کاملا به صورت تصادفی بوده و آمریکایی ها تصور نمی کردند که این فرد بازداشت شود.
از لحظه حمله به فرودگاه بغداد همه رسانه های وابسته به جریان آمریکا و متحدین آن در منطقه تلاش داشتند متحدین ایران در عراق را متهم به انجام این حمله کنند و کاری کنند تا هر جور شده درگیری داخلی در عراق راه بیافتد.
به احتمال بسیار زیاد آمریکایی ها تلاش خواهند کرد از همین سیاست در اوکراین نیز استفاده کنند و کاری کنند که در زمان اوج تنش ها در اوکراین عواملشان اقداماتی انجام دهند تا درگیری شروع شود.
بماند که اوکراینی ها باید این روزها بسیار در زمینه تحرکات آمریکایی و اهداف آمریکایی ها از کشاندن آنها به جنگ برحذر باشند ولی بد نیست اروپایی ها هم توجه داشته باشند که آمریکایی ها به هیچ وجه دوست خوبی برای اروپایی ها نیستند و به اروپایی ها به عنوان رقیب اقتصادی آمریکا نگاه می کنند نه به عنوان دوست و به همین دلیل هم پشت پرده لبخند های ساختگی که به آنها می زنند نقشه هایی دارند که بر اساس آن می خواهند سر به تن اروپایی ها نباشد.
نظریه جالب پرتال آمریکایی درباره تاریخچه شروع جنگ بین اوکراین و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2022
گزارش و تحلیل
نظریه جالب پرتال آمریکایی درباره تاریخچه شروع جنگ بین اوکراین و روسیه
همانگونه که اروپایی ها بیشترین ضرر را از تحریم های ایران کردند و می کنند اگر جنگی در اوکراین رخ دهد بیشترین ضرر را اروپایی ها خواهند کرد و آمریکایی ها که آنطرف آب هستند بیشترین سود را خواهند کرد.
از موج مهاجران گرفته تا احتمالا قطع شدن امداد های نفت و گاز و وابستگی بیشتر اروپایی ها به سوخت آمریکایی که به مراتب گرانتر از سوخت روس است تا فرار سرمایه ها از اروپا و... همه موجب آن خواهد شد که اروپا نابود شود و از هم بپاشد.
از همان زمان که آمریکایی ها انگلیسی ها را تشویق به خارج شدن از اتحادیه اروپا کردند باید اروپایی ها متوجه می شدند که تلاش آمریکایی ها برای فروپاشی اتحادیه اروپا به خروج انگلیس از این اتحادیه ختم نخواهد شد.
منافع آمریکا اقتضا نمی کند که یک اروپای قدرتمند رقیب اقتصادی شان باشد بلکه آنها خواهان آن می باشند که چندین کشور اروپایی کوچک در مقابل آنها باشند که به هر شکلی که می خواهند بتوانند با آنها بازی کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала