رهبر ایران در بحث کیفیت خودروهای داخلی، حق را به مردم داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoرهبر ایران در بحث کیفیت خودروهای داخلی، حق را به مردم داد
رهبر ایران در بحث کیفیت خودروهای داخلی، حق را به مردم داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2022
اشتراک
آیت الله خامنه ای: با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور، کیفیت خودرو خوب نیست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران صبح امروز (یکشنبه) در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، گفت: همانگونه که سال گذشته اعلام شد اقتصاد کشور برای عبور از مشکلات و آسیب ندیدن در مقابل تکانه‌های داخلی و خارجی، نیازمند جهش تولید است زیرا جهش تولید با بهبود شاخص‌های اقتصادی همچون اشتغال پایدار، رونق صادرات، درآمد ارزی و کاهش نرخ تورم را به دنبال دارد و استقلال اقتصادی را که ضامن عزت و امنیت ملی و افزایش اعتماد به‌نفس ملی است، به دنبال می‌آورد.
رهبر ایران با یادآوری سخنان همه صاحبنظران داخلی و خارجی درباره ظرفیت‌های فراوان و امکانات گسترده ایران گفت: اگر مدیران کارآمد، پرتلاش و دلسوز از این ظرفیت‌ها استفاده صحیح کنند، یقیناً وضع چندین برابر متفاوت خواهد شد.
وی لزوم ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل را مورد تأکید قرار داد و افزود: حمایت‌های عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ارتقای فناوری شود اما متأسفانه در برخی صنایع به‌ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود و مردم نیز بحق به آنها اعتراض دارند.
رهبر ایران خاطرنشان کرد: اگر با وجود فضای حمایتی از تولید داخل، به جای ارتقای کیفیت، قیمت‌ها افزایش یابد، مسئله بدی است زیرا نتیجه همه حمایت‌های دولتی، بانکی و جلوگیری از رقابت‌های خارجی، عملاً منجر به بالا رفتن قیمت شده است.
آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز گلایه از برخی تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی گفت: با وجود حمایت‌هایی که از این تولیدکنندگان شد اما گفته می‌شود برخی محصولات آنها تا دو بابر افزایش قیمت داشته که نباید اینگونه باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала