ایران حمله موشکی به فرودگاه بغداد را محکوم کرد

© Photo / IRNAسعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2022
اشتراک
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هدف قرار گرفتن فرودگاه بغداد را اقدامی در جهت برهم زدن ثبات و استقرار عراق قلمداد و آن را محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، خطیب زاده افزود: اینگونه اقدامات مشکوک موجب ایجاد ناامنی و آشوب در عراق شده و راه را برای بدخواهان و فتنه انگیزان فراهم می کند و خدمات رسانی دولت را برای شهروندان عراق تحت تاثیر قرار می‌دهد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری و حفظ امنیت در عراق، توسعه ‌پیشرفت این کشور، فراگیر شدن امنیت و یکپارچگی عراق حمایت کرده و از اقدامات دولت عراق در برقراری ثبات و استقرار این کشور پشتیبانی می کند.
فرودگاه بین‌المللی بغداد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
رئیس بخش امنیتی فرودگاه بین‌المللی پایتخت عراق ناپدید شد
به گزارش ایرنا، براساس اخبار و گزارش‌های رسانه‌ای، ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد جمعه هشتم بهمن ماه، ۱۰ موشک کاتیوشا شلیک شد که از این تعداد ۶ موشک به بخش نظامی فرودگاه بغداد (پایگاه ویکتوریا آمریکا) اصابت کرده است.
با وجود فعال شدن سامانه ضدهوایی سیرام آمریکا بدنبال این حمله موشکی، خبرها حکایت از این دارد که ۶ موشک از ۱۰ موشک ۱۰۷ میلیمتری شلیک شده به پایگاه مذکور اصابت کرده است. برخی گزارش ها نیز حاکی از اصابت تنها ۳ موشک و به جا ماندن سه موشک دیگر در خودروی حامل موشک انداز است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала