لاوروف: تحریم پوتین منجر به قطع روابط با آمریکا می شود

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: دیدار وزرای خارجه کشورهای حاشیه خزر در هفته های آینده
لاوروف: دیدار وزرای خارجه کشورهای حاشیه خزر در هفته های آینده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2022
اشتراک
وزیر خارجه روسیه گفت: اعمال تحریم علیه ولادیمیر پوتین و قطع ارتباط روسیه از سوئیفت منجر به قطع روابط با آمریکا خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: اگر کشورهای غربی به دنبال اعمال تحریم های شدید علیه روسیه از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و قطع ارتباط با سوئیفت باشند، این امر منجر به قطع کامل روابط خواهد شد.
وی افزود: به آمریکایی‌ها، از جمله در تماس‌های روسای جمهور گفته شد بسته تحریمی مطرح شده از سوی آمریکا، همراه با تعطیلی کامل سیستم های مالی و اقتصادی تحت کنترل غرب است که در صورت اجرایی شدن معادل قطع روابط روسیه با غرب خواهد بود. چنین تحولی به نفع هیچ کس نیست.
مسکو از واشنگتن و سایر شرکای غربی می خواهد که به منافع خود در تضمین های امنیتی در اروپا احترام بگذارند. به ویژه آنها از گسترش ناتو به شرق و استقرار سلاح های تهاجمی در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه خودداری کردند. غرب نیز به نوبه خود روسیه را به تدارک حمله به اوکراین متهم می کند و این کشور را به به اعمال تحریم تهدید می کند.
بر اساس برخی گزارش‌ها، اتحادیه اروپا و بریتانیا با حمایت آمریکا از هم‌ اکنون شروع به توسعه بسته جدیدی از اقدامات ضد روسیه کرده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала