شناسایی نه ویروس جدید کرونا

© REUTERS / Phil Nobleکرونا ویروس در جهان
کرونا ویروس در جهان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2022
اشتراک
ابررایانه سراتوس ۹ ویروس جدید کرونا را در میان ۵٫۷ میلیون نمونه پیدا کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشر شده در مجله Nature آمده است که یک تیم بین المللی از دانشمندان، آران‌ای ویروس‌های از پیش ناشناخته، از جمله ۹ ویروس جدید کرونا را کشف کرده‌اند.
محققان به عنوان بخشی از پروژه ابررایانه سراتوس، توالی های ژنی را در ۵٫۷ میلیون نمونه زیستی (از مغزه یخی گرفته تا کود) که در طول ۱۳ سال در سراسر جهان جمع آوری شده بودند، با استفاده از یک ابر کامپیوتر AWS که معادل قدرت با ۲۲۵۰۰ پردازنده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. هدف از این کار پیدا کردن یک ژن کد کننده آران‌ای وابسته به آران‌ای پلیمراز (RdRP) که نشان دهنده وجود آران‌ای ویروس‌هاست، بود.
دانشمندان حدود ۱۳۲ هزار ویروس آران‌ای، از جمله ۹ نوع جدید ویروس کرونا (پیش از این تنها حدود ۱۵ هزار ویروس شناخته شده بود) را کشف کردند. تمام ویروس‌های کرونا در نمونه‌های مرتبط با مهره داران آبزی از جمله آککولوتل، اسب دریایی، پف ماهی و دیگران یافت شده‌اند.
به گفته نویسندگان اثر، مطالعه ویروم زمین (مجموعه ای از ژنوم های ویروسی در مقیاس جهانی) برای آماده شدن برای همه گیر بعدی مهم است. داده های تجزیه و تحلیل شده تنها ۰٫۱ درصد از تمام انواع ویروس ها را پوشش می دهد که تعداد آن ها از صدها میلیون تا یک تریلیون تخمین زده می شود. محققان دسترسی رایگان به ۸۸۳٬۵۰۲ توالی را فراهم کردند که RdRP از جمله پلیمراز ۱۳۱٬۹۵۷ ویروس RNA را برای بهبود تشخیص عفونت های ویروسی بالقوه خطرناک کدگذاری می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала