تانک شوروی در رژه نظامی جشن سالروز استقلال هند +فیلم+عکس

© Flickr / Dinesh Cyanamپرچم هند
پرچم هند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2022
اشتراک
تانک PT-76 ساخت اتحاد شوروی در صدر ستون تجهیزات نظامی در رژه نظامی جشن سالروز استقلال هند قرار داشت.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به فیلم منتشره از سوی وزارت دفاع هند، تانک PT-76 ساخت اتحاد شوروی در صدر ستون تجهیزات نظامی در رژه نظامی جشن سالروز استقلال هند قرار داشت.
در ستون تجهیزات و جنگ‌افزار قدیمی، وسایلی قرار گرفته بود که ارتش هند در درگیری های نظامی بکار گرفته بود. تانک PT-76 ساخت اتحاد شوروی در صدر این ستون قرار داشت که در رژه سالروز شرکت داده شده بودند. طی دهه 1960 میلادی، 178 تانک شناور شوروی به هند تحویل داده شد. از این تانک در جنگ هند و پاکستان استفاده شد. تانک شوروی با تانک های آمریکایی M24 Chaffee و M48 Patton به نبرد پرداخت.
زره‌پوش شناور ساخت شوروی BTR-50 و خودروهای جنگی پیاده‌نظام ساخت شوروی BMP-1 رژه رفتند.
گفتنی است، روز استقلال هند تاریخی است که در آن قانون اساسی هند به اجرا درآمد و جایگزین قانون دولت هند در ۱۹۳۵ به عنوان سند حاکم هند در ۲۶ ژانویه سال ۱۹۵۰ شد. بیست و ششم ژانویه به افتخار اعلام استقلال سال ۱۹۳۰ انتخاب شد این یکی از سه روز تعطیل ملی در هند است. در حالی که قبل از رئیس‌جمهور رژه اصلی در پایتخت ملی، در راجپاته دهلی نو، انجام می‌شود،
بیست و ششم ژانویه برای هر هندی نشانه یکی از مهم‌ترین روزها در تقویم است. از این لحاظ جشن گرفته می‌شود که این کشور واقعاً در این روز در سال ۱۹۵۰ تبدیل به یک کشور مستقل شد. اهمیت آن در زندگی روزمره بیش از این است که فقط یک روز تعطیل باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала