افزایش امنیت زنان به سبک شهرداری تهران +عکس

© Sputnik / Siavash Sobhgahi Метро Тегерана
Метро Тегерана - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2022
اشتراک
تصاویری در قالب یک گزارش از طرح جدید شهرداری تهران در دوره زاکانی که از آن به عنوان افزایش حس امنیت زنان نام برده شده در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود که واکنش‌هایی را نیز به دنبال داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، آخر هفته واگن‌های ویژه‌ای در خط یک به کار گرفته می‌شود که ورود آقایان به آن ممنوع است. شهرداری این طرح را در راستای افزایش حس امنیت زنان و البته دلپذیر شدن تهران برای کودکان دانسته. رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر در دفاع از این اقدام گفته است: "این واگن طراحی و فضاسازی بصری خاصی دارد که سبب آسایش و آرامش مادران و کودکان می‌شود. ظاهر واگن به‌گونه‌ای طراحی شده که مانع از ورود آقایان، دستفروشان و متکدیان مرد می‌شود. همچنین طرح واگن مادران و کودکان به ‌صورت آزمایشی در خط یک مترو اجرا می‌شود."
کاربران در فضای مجای نسبت به این گزارش و تصاویر واکنش‌های مختلفی نشان ‌می‌دهند. برخی از کاربران این اقدام شهرداری را تحسین می‌کنند و عنوان می‌کنند کار بسیار درستی انجام داده‌اند چراکه بعضی مردها از موقعیت‌های شلوغ مترو سوءاستفاده می‌کنند اما برخی دیگر از کاربران خلاف این نظر را دارند و عنوان می‌کنند چرا حس امنیت باید با محدود کردن ایجاد شود؟! چرا قوانین درباره آزار و اذیت به هر شکل اینقدر باید ضعیف باشد که شهرداری این‌ چنین خلاقیتی بکار ببرد، ضمن اینکه این طرح هم به آقایان هم به خانم‌ها توهین می‌کند. علاوه بر این معنی امنیت چنین چیزی نیست. مردم زمانی احساس امنیت می‌کنند که فرزندانشان شغل مناسب و آسایش داشته باشند. امنیت یعنی خانواده با آرامش و بدون دغدغه معیشتی و شغل و رفاه نسبی باشد و همچنین نبود فساد و رانت و هزاران مورد دیگر که متاسفانه هیچ‌ جای این جامعه دیده نمی‌شود.
جمعی از کاربران هم به این موضع اشاره می‌کنند که مردم جامعه مشکلات و گرفتاری‌های بدتر از این را دارند اما همچنان مسئولین کل مشکلات را رها کرده و به حاشیه‌های جنسیتی مکان‌های عمومی می‌پردازند. عده‌ای از کاربران هم عنوان می‌کنند چهل سال است در حال تفکیک جنسیتی هستید و زن و مرد را در همه اماکن عمومی جدا می‌کنید و هر سال نه تنها بهتر نشده بلکه بدتر هم شده است و این‌کارها دیگر جوابگو نیستند. کشور‌های دیگر به همین شکل در کنار هم و بدون مشکل زندگی می‌کنند این عقاید و فرهنگ جامعه است که از ریشه مشکل دارد. بسیاری از کاربران هم به صورت طنز‌ تلخ نظرات خود را بیان می‌کنند و عنوان می‌کنند از این تصاویر می‌توان برداشت کرد که گویا می‌گوید آقایان لطفا وارد نشوید، خطر وجود زن و بچه وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала