میزان عفونت‌ پذیری سویه اومیکرون ویروس کرونا مشخص شد

© REUTERS / Dado Ruvicمیزان عفونت‌ پذیری سویه اومیکرون ویروس کرونا مشخص شد
میزان عفونت‌ پذیری سویه اومیکرون ویروس کرونا مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
اشتراک
دانشمندان ژاپنی اذعان کردند: سویه اومیکرون می تواند تقریباً یک روز روی پوست انسان زنده بماند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان ژاپنی دریافته‌ اند که سویه اومیکرون عفونت کرونا ویروس نسبت به انواع قبلی کووید-۱۹ مقاومتر است و می‌تواند برای مدت طولانی‌ تری روی سطوح پلاستیکی و پوست انسان باقی بماند. این روشی است که محققان عفونی بودن بالای سویه جدید را توضیح دادند. نتایج این مطالعه در پورتال BioRxiv منتشر شده است.
متخصصان تفاوت‌ های مقاومت محیطی بین انواع ویروس کرونا نوع ووهان و همه انواعی را که بعداً ظاهر شدند، تجزیه و تحلیل کردند.
محققان خاطرنشان کردند: انواع آلفا، بتا، دلتا و اومیکرون بیش از دو برابر نوع ووهان روی سطوح پلاستیکی و پوست باقی می مانند و بیش از ۱۶ ساعت روی سطح پوست عفونی ماندند. دانشمندان می گویند مقاومت بالای این گونه های عفونت کروناویروس ممکن است خطر انتقال تماسی را افزایش داده و گسترش آنها را تسهیل کند.
هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره خطر شیوع بیماری سرخک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2022
کرونا کی به پایان می رسد؟
اومیکرون به راحتی جریان می یابد. اولاً یک فرد می تواند چندین روز درجه حرارت داشته باشد و دما به راحتی از بین برود یا خود به خود کاهش یابد. خارش در ناحیه گلو - به نظر می رسد که اشکالی ندارد، در خانه ماند. اما به محض اینکه فرد احساس بهتری کند، فرد بیرون می رود و شروع به برقراری ارتباط با مردم می کند. بنابراین، اومیکرون بسیار مسری است.
بر روی سطوح پلاستیکی، میانگین زمان بقای سویه اصلی ووهان و انواع آلفا، بتا، دلتا و اومیکرون به ترتیب ۵۶، ۱۹۱.۳، ۱۵۶.۶، ۵۹.۳ و ۱۱۴ ساعت بود. سویه اومیکرون ۱۹۳.۵ ساعت معادل هشت روز دوام آورد.
سویه جدید بیش از ۲۱ ساعت روی پوست باقی می ماند. مشخص شده است که بر روی نمونه های پوست اجساد، میانگین زمان بقای سویه ووهان ۸.۶ ساعت، برای نوع آلفا - ۱۹.۶ ساعت، برای نوع بتا - ۱۹.۱ ساعت، برای گاما - ۱۱ ساعت، برای نوع دلتا - ۱۶.۸ ساعت بوده است.
پیش از این، ناتالیا پسنیچنایا معاون کار بالینی و تحلیلی موسسه تحقیقات مرکزی اپیدمیولوژی روس پاتربنادزور، گفت که با اومیکرون، یک دوره بدون علامت ویروس کرونا در افرادی که علیه کووید-۱۹ واکسینه شده اند یا اخیراً بیمار شده اند ممکن است رخ دهد. وی تصریح کرد: در این زمینه صرف نظر از اینکه فرد بیمار یا واکسینه شده باشد، همچنان نیاز به استفاده از ماسک وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала