افزایش عرضه گاز آذربایجان به ترکیه در پی مشکلات فنی واردات از ایران

© Sputnik / Pavel Palamarchuk /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز صادرات گاز اسرائیل به مصر
آغاز صادرات گاز اسرائیل به مصر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2022
اشتراک
سخنگوی شرکت نفت جمهوری آذربایجان از افزایش عرضه گاز به ترکیه در پی مشکلات فنی واردات از ایران خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم احمدوف، سخنگوی شرکت نفت جمهوری آذربایجان (SOCAR) اظهار داشت: آذربایجان درخواست ترکیه برای تامین گاز اضافی را به دلیل مشکلات فنی واردات از ایران دریافت کرد و تصمیم برای افزایش عرضه گرفته شد.
جواد اوجی، وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2022
توضیحات وزیر نفت ایران درباره کاهش صادرات گاز کشورش به ترکیه
با توجه به مشکلات فنی مشاهده شده در روزهای اخیر در ارتباط با واردات گاز طبیعی از ایران به ترکیه، طرف ترکیه‌ای به شرکت فروش گاز آذربایجان (AGSC) مراجعه کرد تا برای جبران کمبود موقت، حجم بیشتری از گاز وارد کند. AGSC نماینده شرکت های شرکت کننده در کنسرسیوم شاه دنیز است. درخواست دریافتی از ترکیه توسط این شرکت مورد بررسی قرار گرفت. تصمیم بر این شد که حجم گاز صادراتی ترکیه به آذربایجان با توجه به امکانات موجود و با توجه به تقاضای نوظهور افزایش یابد.
ایران - یکی از تامین کنندگان عمده گاز ترکیه - پیش از این به دلیل نقص فنی، عرضه گاز خود را به مدت 10 روز متوقف کرده بود. بعدها تهران از سرگیری صادرات گاز خبر داد اما دولت ترکیه این اظهارات را تکذیب کرد و هیئت ویژه‌ای را برای حل این موضوع به تهران اعزام کرد. بیش از نیمی از برق ترکیه توسط نیروگاه های گازی تولید می شود و دولت این کشور مجبور شده است تقریباً در تمام مناطق صنعتی سه روز در هفته برق را قطع کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала