پنجمین پرتاب موشکی کره شمالی در اولین ماه سال جاری

© AFP 2023 / Jung Yeon-Jeپیش بینی زمان حمله ی موشکی احتمالی کره شمالی به آمریکا
پیش بینی زمان حمله ی موشکی احتمالی کره شمالی به آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2022
اشتراک
کره شمالی روز 25 ژانویه (سه‌شنبه) ۲ موشک دیگر، احتمالا از نوع کروز را از سواحل خود به سمت دریا شلیک کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "رویترز" با استناد به خبر منتشره "یونهاپ"، کره شمالی روز 25 ژانویه (سه‌شنبه) ۲ موشک دیگر، احتمالا از نوع کروز را از سواحل خود به سمت دریا شلیک کرد.
این پنجمین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ در سال جدید میلادی است و در زمانی انجام می‌شود که مذاکرات کره شمالی، با همسایه جنوبی و هم با ایالات متحده متوقف شده و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی وعده داده که ارتش را به پیشرفته‌ترین فناوری‌های نظامی مجهز کند.
آزمایش‌های اخیر که بزرگترین برنامه آزمایش موشکی این کشور دست‌کم از سال ۲۰۱۹ میلادی است، نگرانی سازمان ملل را برانگیخته و باعث شده دولت بایدن نیز تحریم‌های جدیدی را وضع کند.
اعزام دو کشتی نظامی ژاپن به تنگه هرمز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2022
سفارت ژاپن هدیه رئیس جمهور کره جنوبی را پس فرستاد
بنا بر اعلام سئول، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنان در حال ارزیابی این پرتابه‌ها برای تعیین ماهیت دقیق آنها است.
کره شمالی از ابتدای سال جاری میلادی چندین موشک پرتاب کرده است.
پیشتر، رسانه‌ها اعلام کرده بودند که کره شمالی یک پرتاب آزمایشی را توسط هنگ موشکی راه آهن انجام داده است که از سوی تلویزیون دولتی کره شمالی نیز تائید شد.
پرتاب های موشکی موشکی کره شمالی طی چند هفته گذشته طی کمتر از یک ماه گذشته به شمار می‌رود.
گفتنی است، آمریکا مدعی شد که این آزمایش‌ها تحریک‌آمیز بوده و قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کند و ادعا می‌کند که قطعنامه‌های منع موشک‌های بالستیک دوربرد، موشک‌های مافوق صوت را نیز پوشش می‌دهد. آمریکا همچنین پس از این آزمایش‌های موشکی در کره شمالی، پنج شخصیت کره‌ای را تحریم کرد که چهار نفر از آنها در چین و یک نفر در روسیه کار می‌کنند. خزانه‌داری آمریکا ادعا می‌کند که افراد تحریم شده به پیونگ یانگ در "تهیه غیرقانونی کالا برای تسلیحات موشکی" کمک کرده‌اند.
گفتگوی وزیران خارجه آمریکا و عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2022
وعده تجهیز نظامی شرکای واشنگتن در خلیج فارس در گفتگوی وزیران خارجه آمریکا و عربستان
در مقابل سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی با انتقاد شدید از آنچه "منطق گانگستری" آمریکا عنوان کرد، گفت که تقویت توان دفاعی این کشور حق مشروع یک کشور مستقل است و این موشک هیچ کشور یا نیروی خاصی را هدف قرار نداده و هیچ آسیبی به امنیت کشورهای همسایه وارد نکرده است.
ایالات متحده از کره شمالی می‌خواهد که از برنامه‌های موشکی هسته‌ای و بالستیک خود دست بردارد، اما پیونگ یانگ می‌گوید در غیاب یک معاهده صلح دائمی با سئول و واشنگتن، به توان موشکی برای تضمین امنیت خود نیاز دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала