نگرانی خانواده‌های ایرانی از شیوع امیکرون در بین دانش‌آموزان

© Photo / IRNAاعلام تاریخ باز شدن مدارس در ایران
اعلام تاریخ باز شدن مدارس در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2022
اشتراک
رسانه: کرونا ویروس دیگر بخشی از زندگی مردم در ایران شده‌ و کمتر خانواده‌ای را می‌توان یافت که با این ویروس منحوس روبه‌رو نشده‌ باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، غالب شدن امیکرون به عنوان سویه شایع کرونا موجب نگرانی‌هایی در جامعه شده‌ است و خانواده‌ها دانش‌آموزان نگران هستند.
کرونا ویروس دیگر بخشی از زندگی مردم شده‌ و بخش عمده‌ای از مردم اثرات ناشی از ابتلا به آن را حس‌ کرده‌اند و کمتر خانواده‌ای را می‌توان یافت که با این ویروس منحوس روبه‌رو نشده‌ باشند اما در این بین هستند خانواده‌هایی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مزه‌ این ویروس را نچشیده‌اند و خود را از مشکلات این ویروس در امان نگه‌داشته‌اند.
این روزها تصمیم دولت بر حضوری کردن مدارس نگرانی‌هایی برای خانواده‌ها به وجود آورده‌ چرا که مدارس در استان هرمزگان و بندرعباس با ازدحام بالای جمعیت روبه‌رو است به‌طوری‌که در بسیاری از مدارس در یک کلاس معمولی حدود 40 نفر در حال تحصیل هستند و این امر می‌تواند منجر به شیوع کرونا به ویژه امیکرون بین دانش‌آموزان شود.
هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره خطر شیوع بیماری سرخک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2022
کرونا کی به پایان می رسد؟
مادر یکی از دانش‌آموزان از این امر ابراز نگرانی‌ کرد و گفت: "بسیاری از دانش‌آموزان در سنین پایین هنوز واکسیناسیون نشده‌اند و حضور آن‌ها در کلاس‌های درس بسیار نگران‌کننده است. کودکان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و نظارت بر آن‌ها بسیار سخت است در مدارس نیز نه فضای کافی برای فاصله‌گذاری بین دانش‌آموزان وجود دارد و نه نیروی کافی جهت نظارت بر دانش‌آموزان و این امر نگرانی ما را افزایش می‌دهد"‌.
فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در تشریح آخرین وضعیت کرونا اظهار داشت: "در 24 ساعت گذشته استان هرمزگان 45 نفر موارد ابتلا جدید داشته است که مجموعا به 111 نفر رسیده از این تعداد 18 نفر در آی‌سی‌یو بستری شده‌اند و 5 نفر از همشهریان عزیز بدحال هستند.
متاسفانه تاکنون دو هزار و 463 نفر از هم‌استانی‌های هرمزگانی به علت ابتلا به ویروس کرونا در جان خود را از دست داده‌اند.
کادر درمان استان هرمزگان دیگر از کیت‌های مخصوص تشخیص سویه اومیکرون استفاده نمی‌کنند چرا‌ که از هفته گذشته اومیکرون ویروس غالب استان بوده و 80 درصد از تست ها اومیکرون را نشان داده است.
وضعیت کرونایی استان قرمز است و ما در بحران قرار داریم از مردم هرمزگان می‌خواهیم که اوضاع را عادی نگیرند و پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند چرا‌ که موارد ابتلا به ویروس در استان به شدت رو به افزایش است و دو شهرستان بستک و پارسیان از وضعیت آبی وارد وضعیت زرد شده‌اند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала