وال استریت ژورنال: آلمان دیگر متحد معتبری برای آمریکا نیست

© Photo / PixabayGermany America آلمان آمریکا Германия Америка
Germany America آلمان آمریکا Германия Америка - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2022
اشتراک
بر اساس مقاله ای در روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال (WSJ)، آلمان منافع روسیه را بر منافع غرب ترجیح می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، این ادعا به عنوان دلیلی بر غیرقابل اعتماد بودن برلین، نحوه رسیدگی وی به گمانه زنی ها در مورد طرح های ادعایی روسیه برای حمله به اوکراین و خط لوله نورد استریم-۲ دریای بالتیک ذکر شده است.
تز اصلی مقاله این است که آلمان دیگر متحد معتبری برای ایالات متحده نیست. تام روگان روزنامه نگار وال استریت ژورنال، این ادعا را با توجه به تعاملات دولت فدرال جدید با چین و روسیه صادر کرد. روزنامه نگار "WSJ" فرض می کند که سرنوشت اوکراین بار سنگین مسئولیت را بر دوش آلمان خواهد گذاشت.
برای آلمان، گاز ارزان، صادرات خودرو به چین و مماشات با آقای پوتین به نظر مهمتر از همبستگی دموکراتیک متحدان است، حتی اگر آلمان وانمود کند که به نظم جهانی دموکراتیک اهمیت می دهد، فقدان علاقه واقعی آن به سرعت آشکار می شود.
این استدلال در درجه اول بر اساس امتناع برلین از تامین تسلیحات اوکراین است. استونی همچنین فعالانه از انجام این کار توسط دولت فدرال جلوگیری می کند. علاوه بر این، گفته می‌شود که بریتانیا به دلیل موضع سخت برلین در این زمینه، آلمان را برای حمل هوایی سلاح‌ های ضدتانک خود به اوکراین دور زده است، هرچند کوتاهترین مسیر بین دو کشور از طریق حریم هوایی جمهوری فدرال آلمان است.
فرمانده نیروی دریایی آلمان پس از تعریف از پوتین کناره گیری کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
فرمانده نیروی دریایی آلمان پس از تعریف از پوتین کناره گیری کرد
به گفته روگان، نمونه دیگری از غیرقابل اعتماد بودن برلین، مدیریت خط لوله نورد استریم-۲ در دریای بالتیک است. از نظر وی، کاهش سرعت روند صدور گواهینامه این پروژه توسط مقامات نظارتی آلمان باعث خشم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شده است.
به گفته این روزنامه نگار، این اقدام منجر به "باج گیری در بخش انرژی" شد. منظور روگان از تحویل معکوس گاز روسیه به لهستان به ابتکار برلین بود که شامل فروش مجدد با هزینه اضافی به نفع طرف آلمانی بود.
روزنامه نگار ادعا می کند: در مقابل، گازپروم جریان گاز از طریق خط لوله فعلی یامال-اروپا را برای بیش از چهار هفته قطع کرد.
گفته می‌شود که آلمان بر دولت بایدن و دموکرات‌ های سنای آمریکا فشار آورده است و به این ترتیب به مسکو اجازه داده است از خط لوله آلمان-روسیه استفاده کند. برای جبران محموله های گاز و میلیاردها دلار هزینه ترانزیت که در حال حاضر از اوکراین عبور می کند. این به معنای رأی گیری در سنای آمریکا در مورد تحریم های شدیدتر علیه روسیه در ارتباط با نورد استریم-۲ است که در اواسط ژانویه شکست خورد.
آلمان یک پیروزی بزرگ را به ضرر ایالات متحده به دست آورد. با توجه به اصل اتحاد متقابل، مشخص نیست که پرزیدنت بایدن در ازای چه چیزی دریافت کرد.
این روزنامه نگار همچنین از اینکه اولاف شولتز، صدراعظم جدید آلمان، نمی خواست خط لوله دریای بالتیک در مسیر تقابل با روسیه قرار بگیرد، ابراز تاسف کرد و از قبل خواستار "شروع تازه واجد شرایط" با مسکو شده بود.
صدراعظم شولز همچنین در این مقاله متهم شده است که می خواهد صادرات آلمان به چین به ارزش ۱۵۰ میلیارد دلار در سال را "به هر قیمتی" حفظ کند.
روگان هشدارهای تجار آلمانی به لیتوانی مبنی بر اینکه باید به خواسته های چین برای حل و فصل مناقشه تجاری با چین تسلیم شود را "عدم همبستگی دموکراتیک" توصیف کرد. درگیری بین کشورها در پایان نوامبر آغاز شد، زمانی که لیتوانی به تایوان اجازه داد تا با وجود سیاست "چین واحد"، دفتر نمایندگی خود را در پایتخت خود، ویلنیوس افتتاح کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала