اعزام هزار نظامی آمریکایی به اروپا

© REUTERS / Kevin Lamarqueجو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2022
اشتراک
رسانه: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در حال بررسی گزینه اعزام چند هزار نیروی و کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی به کشورهای عضو پیمان ناتو در منطقه بالتیک و شرق اروپاست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "نیویورک تایمز"، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در حال بررسی گزینه اعزام چند هزار نیروی و کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی به کشورهای عضو پیمان ناتو در منطقه بالتیک و شرق اروپاست.
مقامات ناشناس به روزنامه نیویورک تایمز گفتند که در جلسه روز 22 ژانویه در کمپ دیوید، استراحتگاه ویژه ریاست جمهوری آمریکا در نزدیکی واشنگتن، مقامات ارشد پنتاگون چند گزینه را به آقای بایدن ارائه کردند از جمله گزینه اعزام هزاران نظامی به کشورهای شرق اروپا که در صورت تشدید بحران تعداد آنها می تواند ده برابر شود.
گفتنی است، وزارت دفاع اوکراین نیز اعلام کرد که یک هواپیمای حامل دومین محموله کمک های نظامی آمریکا روز یکشنبه در کی یف به زمین نشست. طبق این اطلاعات، بیش از 80 تن سلاح به منظور تقویت توان بالقوه دفاعی اوکراین از ایالات متحده به طرف اوکراینی تحویل داده شد و این پایان ماجرا نیست.
زاخارووا: غرب در حال آماده سازی اقدامات تحریک آمیز گسترده در خصوص اوکراین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
زاخارووا: غرب در حال آماده سازی اقدامات تحریک آمیز گسترده در خصوص اوکراین است
همچنین بلینکن اقدامات ایالات متحده برای تقویت قدرت نظامی اوکراین را به عنوان تمایل این کشور به اطمینان از آگاهی روسیه نسبت به عواقب جدی در صورت انحراف از مسیر دیپلماتیک و همچنین باصطلاح "از سرگیری تجاوز" عیله اوکراین توضیح داد. وی تصریح کرد که واشنگتن در هفته‌های اخیر فعالانه در تلاش بوده تا متحدان و شرکای خود در سراسر اروپا را در خصوص مسئله اوکراین توجیه و آگاه سازد.
شایان ذکر است، اوکراین و کشورهای غربی اخیراً نسبت به آنچه تشدید "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین خوانده اند، ابراز نگرانی کرده‌اند. در پاسخ، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می کند. به گفته وی، این اقدامات تهدیدی علیه هیچ کس نیست و نباید کسی را نگران کند.
مسکو بارها از افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین تاکید کرده است که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچکس نیست، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع کشور خطرناک است، نادیده نخواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала