گزارش و تحلیل

شبکه های اجتماعی آمریکایی از بی قانونی پیروی می کنند

© Sputnik / Natalia Seliverstovaآیا فیسبوک به نفرت از مسلمانان دامن می زند؟
آیا فیسبوک به نفرت از مسلمانان دامن می زند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
اشتراک
فیسبوک بدون هیچ دلیلی، امکان گذاشتن پست های جدید را برای اکانت اسپوتنیک عربی غیرفعال کرد.
اسپوتنیک - شبکه اجتماعی فیسبوک بدون هیچ دلیلی، امکان گذاشتن پست های جدید را برای اکانت "اسپوتنیک عربی" را غیرفعال کرد.
صفحه اسپوتنیک عربی برای اولین بار نیست که در چنین شرایطی قرار گرفته است پیش از این، با انتشار ویدئویی در ژانویه 2020 در فیس بوک درباره زندگی سپهبد قاسم سلیمانی که توسط نیروی هوایی آمریکا به شهادت رسیده بود، ، این ویدئو نیز در زمره این محدودیت ها قرار گرفت.
آقای احسان فتاحی مدیر سوشال میدیا پرس تی وی در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
ما هرگز در این زمینه مصون نبودیم و احساس امنیت نکردیم چه بسا پست هایی که در این مدت در صفحات مجازی خود قرار دادیم و به نظر ما نیاز به کوچکترین حساسیتی نبوده باعث شده تا پیج ما به حالت تعلیق در آمده یا حتی بسته شود این موضوع محدود به یک شبکه یا دو شبکه اجتماعی نیست تقریباً در تمامی شبکه‌ های اجتماعی که کمپانی آنها آمریکایی است دچار این مشکل بودیم، متاسفانه این موضوع هیچ ساز و کار قانونی ندارد که بخواهیم از آن پیروی کنیم گاهی به دلیل یک پست مشخص، صفحه بسته شده و گاهی هیچ اخطار قبلی وجود نداشته و هرگز متوجه نشدیم علت آن چه پست و موضوعی بوده این سردرگمی باعث می‌شود تا ما حتی‌ندانیم باید از چه قانون یا خطی در صفحات مجازی خود استفاده کنیم.
شبکه اجتماعی فیسبوک بدون هیچ دلیلی، امکان گذاشتن پست های جدید را برای اکانت اسپوتنیک عربی را غیرفعال کرد.  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2022
فیسبوک پست های جدید صفحه اسپوتنیک عربی را غیرفعال کرد
حساسیت به ویژه درباره پستهای شبکه هایی مانند پرس تی وی و یا رسانه هایی مانند اسپوتنیک که خط خبری متفاوتی نسبت به رسانه‌ های جریان اصلی دارند بیشتر بوده.
بار ها مشاهده کردیم که هر مطلبی پرس‌تی‌وی پیرامون شهادت سردار سلیمانی قرار می دهد به طور کامل حذف می شود اما در عین حال اگر پستی مرتبط با سردارسلیمانی باشد و خط خبری مثبتی نسبت به ایشان نداشته باشد، مورد حساسیت شبکه های مجازی قرار نگرفته بنابراین تا حدی تبعیض در ارائه اطلاعات را مشاهده می‌کنیم.
مدیر سوشال میدیا پرس تی وی ضمن تاکید بر این نکته که شبکه های اجتماعی آمریکایی اساساً از بی قانونی پیروی می کنند بیان کرد:
شبکه های اجتماعی آمریکایی نه تنها از قوانین هیچ کجای دنیا بلکه حتی از قوانین آمریکا هم پیروی نمی کنند چرا که معتقد هستند کمپانی های مستقل اند و قوانین خاص خود را دارند.
آنها خود را ملزم به رعایت آزادی بیان نمی‌دانند اگر چه این موضوع را به صورت علنی بیان نمی کنند اما می‌توانند بدون هیچ دلیلی حساب کاربری شما را ببندند و شما هیچ صدایی در این زمینه ندارید، اگر حداقل محدودیت ها بر اساس قوانین خود آمریکا وضع میشد میتوانستیم چارچوب آن را متوجه شویم اما از آنجا که هیچ چارچوب مشخصی برای این محدودیت ها وجود ندارد نمی توانیم متوجه شویم برای مثال منظور از افراد خطرناک یا خلاف مواضع آن شبکه اجتماعی به چه منظور است.
Форум Новая эпоха журналистики: прощание с мейнстримом - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.06.2016
برنامه های "اسپوتنیک" در کشورهای عربی بیشتر میشود
همچنین ما شاهد این هستیم که شبکه های اجتماعی نسبت به سال‌های گذشته قدرت بیشتری در دست گرفته اند و حتی اگر بخواهند می‌توانند حساب کاربری رئیس جمهور آمریکا را نیز مسدود کنند درحالیکه پیشتر اینگونه نبود، اکنون اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا جریمه هایی را برای شبکه‌ های اجتماعی وضع می‌کنند که آنها کاملا بی توجه به آن جریمه ها فعالیت خود را ادامه می‌دهند و این نشان دهنده این نکته است که این شبکه‌ های اجتماعی از کشوری نیز تبعیت نمی کنند.
وی در پایان افزود:
کار کردن در شبکه های اجتماعی که مبدا آنها در آمریکا است بسیار نامطمئن محسوب می‌شود ممکن است سالها در این شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید و دنبال کنندگان بسیاری را به دست بیاورید اما در یک لحظه تمام آنها را از دست بدهید.
در حساب های کاربری شبکه های اجتماعی که با عنوان پرس تی وی در آن فعالیت می‌کردیم همواره این موضوع را مدنظر قرار می‌دادیم که ممکن است پست های بسیار خنثی بگذاریم اما ناگهان صفحه ما بسته شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала