آمریکا: اعمال تحریم ها علیه روسیه در حال حاضر ممکن است بی اثر باشد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا: اعمال تحریم ها علیه روسیه در حال حاضر ممکن است بی اثر باشد
آمریکا: اعمال تحریم ها علیه روسیه در حال حاضر ممکن است بی اثر باشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که واشنگتن معتقد است که اعمال تحریم‌ ها علیه روسیه اکنون اثر بازدارندگی خود را برای توقف "تجاوز احتمالی به اوکراین" نخواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه ای با سی ان ان گفت: وقتی پای تحریم ها به میان می آید، هدف این تحریم ها جلوگیری از تجاوز روسیه است، بنابراین اگر این تحریم ها فعال شوند، اکنون اثر بازدارندگی خود را نخواهند داشت.
او اضافه کرد: تمام کارهایی که ما انجام می‌دهیم، از جمله تهدیدات اروپا برای اقدامات روسیه، برای در نظر گرفتن محاسبات رئیس‌ جمهور پوتین، بازدارندگی تحریم ها از اقدام تهاجمی روس ها، حتی زمانی که دیپلماسی را همزمان دنبال می‌کنیم، طراحی شده است.
در حالی که روسیه تمایلی به انجام چنین رویه‌ ای نشان نداده و بارها ادعای آمادگی خود برای این تهاجم ادعایی را رد کرده است، غرب بر تکرار این تماس‌ ها اصرار دارد و هشدار می‌ دهد که افزایش گسترده نظامی روسیه در مرزهای غربی خود برای حمله به اوکراین آماده می‌شود.
مسکو پاسخ داد که حق دارد هر طور که می خواهد نیروهای خود را در داخل مرزهای خود جابجا کند و بسیج کند و مداخله در امور داخلی خود به ویژه نظامی را کاملاً رد می کند.
روسیه همواره نسبت به خطرات "نظامی‌ سازی" اروپای شرقی از جمله استقرار موشک‌ ها، بسیج نیروها و ارائه حمایت نظامی از برخی طرف‌ ها هشدار داده است که امنیت ملی کشور را به‌ ویژه با توجه به فشارهای موجود تهدید می‌ کند. اتحادیه آتلانتیک شمالی (ناتو) به سمت قلمروی روسیه رو به شرق در حال گسترش است.
بریتانیا تحریم های جدید علیه روسیه وضع می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2022
بریتانیا تحریم های جدید علیه روسیه وضع می‌کند
به نوبه خود، بلینکن در مصاحبه خود گفت که واشنگتن معتقد است برخی مسائل وجود دارد که ایالات متحده و روسیه می توانند در آن به نگرانی های مشترک از جمله کنترل تسلیحات رسیدگی کنند.
او گفت: تعدادی از مسائل وجود دارد که فکر می‌کنم این امکان برای ما وجود خواهد داشت که نگرانی‌ های یکدیگر در مورد امنیت در اروپا را به شیوه‌ ای که برای همه خوب باشد، برطرف کنیم.
او ادامه داد: ما در گذشته و در روزها و هفته‌ های اخیر درباره کنترل تسلیحات، شفافیت، کاهش خطر، قرارگیری سامانه‌ های موشکی و مواردی از این دست صحبت کرده‌ ایم.
روسیه برای تضمین تمامیت ارضی و ثبات و اطمینان از حسن نیت کشورهای غربی دو خواسته اساسی دارد. تعهد برای عدم گسترش ناتو به سمت شرق به سمت روسیه و کشورهای اروپایی که برخی از آنها بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بودند و همچنین عدم استقرار موشک های کوتاه و میان برد در اروپا است.
در همین حال، مسکو نسبت به اقدامات "تحریک آمیز" نیروهای ناتو در مرزهای غربی خود که شامل هجوم کشتی های جنگی در نزدیکی سواحل روسیه و کانال های آبی استراتژیک می شود و تلاش های مکرر برای تجاوز به خاک روسیه با مدل های مختلف هواپیماهای جنگی از جمله جنگنده ها، بمب افکن ها و حتی واحدهای جاسوسی هشدار داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала