محاکمه شرکت‌های خودروسازی توسط کاربران به دلیل باز نشدن کیسه هوا در تصادف اخیر خوزستان +ویدئو

CC BY 4.0 / IRNA / تصادف خودروی پراید
تصادف خودروی پراید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2022
اشتراک
خریداران خودروهای ایرانی از قیمت بالا و‌ کیفیت پایین این خودروها رضایت ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، پس از انتشار حادثه ناگوار تصادف زنجیره‌ای ۵۹ خودرو در محور بهبهان_ رامهرمز گزارشی ویدئویی از باز نشدن ایربگ‌ خودروهای ایرانی در این حادثه در فضای مجازی منتشر شده که انتقادات کاربران را در پی داشته است.
در این ویدئو گزارشگر واحد خبری صدا و سیما با نشان دادن چند خودرو گفت: "این خودرو پژو پارس مدل ۱۴۰۰ از شرکت ایران خودرو با وجود آسیب جدی که دیده متاسفانه کیسه هوا آن باز نشده است و خودرو ال ۹۰ از شرکت پارس خودرو هر دو کیسه هوا فعال نشده و یکی از خودروهای دیگر ایران خودرو ضمن آسیب جدی که دیده باز هم کیسه هوا باز نشده است." گزارشگر در ادامه گفت که باز نشدن کیسه هوا راننده و سرنشینان را از خطر جانی تهدید می‌کند.
بسیاری از کاربران شرکت‌های تولید خودرو ایرانی را به کلاهبرداری، گران فروشی و تقلب در ارتقا سطح کیفی محصولات‌شان متهم می‌کنند.
عده‌ای بیان می‌کنند اگر کیسه هوا ندارد پس چرا خودروهای خود را چند برابر قیمت واقعی‌شان می‌فروشند، بعضی از کاربران با لحنی کنایه‌آمیز گفتند مگر کیسه هوایی در این خودروها وجود دارد!
اما یکی از کاربران در این‌باره توضیح داده که کیسه هوا زمانی به کار می‌افتد که موتور خودرو به اندازه ۱۰ یا ۲۰ سانت به سمت داخل خودرو جابجا شود که کاربری دیگر با لحن طنزآمیز پاسخ داده است پس حتماً مقدار جمع‌شدگی خودروها به اندازه دلخواه خودروسازان نبوده است.
برخی از کاربران پیشنهاد دادند با خرید نکردن از شرکت‌های خودروسازی ایرانی می‌توان اعتراض خود را به بی‌کیفیتی محصولات آن‌ها نشان داد اما عده‌ای گمان می‌کنند این طرح به دلیل سودجو بودن مردم و دلالان بازار خودرو عملی نخواهد شد. زیرا عجله کردن در امر خرید از ترس گرانی قیمت خودرو یا دریافت وام برای خرید خودرو عامل شکست این طرح‌ها بوده است حتی اگر مردم کوتاه بیایند دلالان بازار کوتاه نخواهد آمد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала