آلودگی شیمیایی محیط زیست از "مرز سیاره ای" نیز فراتر رفته است

© REUTERS / Willy Kurniawan آلودگی شیمیایی محیط زیست از "مرز سیاره ای" نیز فراتر رفته است
آلودگی شیمیایی محیط زیست از مرز سیاره ای نیز فراتر رفته است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2022
اشتراک
دانشمندان مرکز توسعه پایدار استکهلم اعلام کرده اند که آلودگی ناشی از فعالیت انسان به چنان سطوحی رسیده است که ثبات اکوسیستم های طبیعی را تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان می گویند میزان انباشت پلاستیک ها و بیش از 3500 ماده شیمیایی مصنوعی از جمله آفت کش ها، ترکیبات صنعتی و آنتی بیوتیک ها نگران کننده می باشد. آلودگی شیمیایی از "مرز سیاره ای" عبور کرده است که حدود ثبات اکوسیستم های طبیعی را در 10000 سال گذشته مشخص می کند. به عنوان مثال، آفت کش ها حشراتی را که برای بقای گیاهان و حیواناتی که از آنها تغذیه می کنند ضروری هستند، می کشند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران: ۸۰درصد آلودگی هوا ناشی از وسایل نقلیه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.12.2021
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران: ۸۰درصد آلودگی هوا ناشی از وسایل نقلیه است
تولید مواد شیمیایی از سال 1950میلادی 50 برابر شده است و پیش بینی می شود تا سال 2050 دوباره سه برابر شود. سرعت انتشار ترکیبات سمی در محیط از مقادیر رسوب ایمن در اکوسیستم های طبیعی بیشتر است. دانشمندان خاطرنشان می کنند که در حالی که اطلاعات درباره میزان بسیاری از ترکیبات در دسترس نیست، شواهد به نقض "مرز سیاره ای" اشاره می کنند.
"مرز سیاره ای" آلودگی شیمیایی یکی از پنج مرزی است که دانشمندان می گویند از آن عبور شده است. . چهار مرز دیگر، گرم شدن کره زمین، تخریب زیستگاه های وحشی، از دست دادن تنوع زیستی، و آلودگی به فسفر و نیتروژن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала