چرا شهرهای سیستان و بلوچستان شبکه فاضلاب ندارند؟ + فیلم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تالاب هامون، سیستان و بلوچستان
تالاب هامون، سیستان و بلوچستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2022
اشتراک
رسانه: یکی از ایستگاه‌های پمپاژ کنارک بعد از سیل، آبی با ماهیت نامشخص را بیرون می‌ریخت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، یکی از ایستگاه‌های پمپاژ کنارک بعد از سیل، آبی با ماهیت نامشخص را بیرون می‌ریخت.
حسن ذاتی کیخا، رئیس حفاظت از محیط زیست کنارک در این خصوص گفت:" این ماجرا تنها به دلیل وضعیت اضطراری سیلاب پیش آمد و در واقع آن آب هم نه فاضلاب بلکه مخلوط باران و فاضلاب بود، چرا که برای رهایی هرچه سریعتر مردم از مشکلات، دریچه‌های فاضلاب باز گذاشته شد تا همه آب‌ها از شهر به بیرون خالی شود.
توجه کنید کنارک شهری شبیه به قیف است که به جای اینکه آب داخل دریا برود به داخل شهر باز می‌گردد و به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب مجبور شد برای کمک به وضعیت آن زمان شهر، دست به چنین اقدامی بزند؛ جالب‌تر اینکه حتی با یک بارش پنج میلیمتری کنارکی‌ها گرفتار سیلاب می‌شوند.
برخی مناطق کنارک از دریا ارتفاع منفی دارند. حتی پیش می‌آید در برخی مناطق شهر بدون هیچ اتفاق خاصی، آب از زمین بالا می‌زند و همین مشکلات زیادی برای شهر به وجود آورده و یک راه حل اساسی برای این روزها می‌تواند راه‌اندازی شبکه فاضلاب باشد".
علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: "هم‌اکنون ما در زاهدان و زابل شبکه فاضلاب داریم اما تکمیل نشده و برای زهک و چابهار نیز اجرای کامل فاضلاب را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. شهر کنارک نیز 35 درصد به سیستم فاضلاب متصل شده و ما پکیج تصفیه نیز برای آن تأمین کرده‌ایم.
البته مابقی شهر کنارک نیز شبکه گذاریش انجام شده اما هنوز به فاضلاب متصل نشده‌اند و باید توجه داشت راه‌اندازی کامل شبکه‌های فاضلاب کنارک، زاهدان، چابهار، زهک و زابل هزینه دو هزار و 400 میلیاردی می‌طلبد که تا به همین الان هم اگر شبکه‌های فاضلاب چنین شهرهایی راه‌اندازی نشده به دلیل عدم تأمین اعتبار است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала