نخستین جلسه دادگاه "رئیس گروهک تروریستی الاحوازیه" در ایران برگزار شد

© AP Photo / Mehdi Pedramkhoo/Mehr News Agencyنخستین جلسه دادگاه "رئیس گروهک تروریستی الاحوازیه" در ایران برگزار شد
نخستین جلسه دادگاه رئیس گروهک تروریستی الاحوازیه در ایران برگزار شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2022
اشتراک
اولین جلسه دادگاه "رئیس گروهک الاحوازیه" که متهم به "طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان از جمله حمله به مردم اهواز در جریان رژه هفته دفاع مقدس در سال ۹۷ است" برگزار شد.
ابه گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، اولین جلسه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک الاحوازیه با نام "حبیب فرج‌الله چعب" ملقب به "حبیب اسیود" در در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.
بر اساس کیفرخواستی که صادر شده، اتهام وی "اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام "حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز" و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری در ایران را دارد. بمب گذاری در بسیاری از مناطق اهواز از جمله اتهامات وی است.
قاضی حجت الاسلام افشاری در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات حبیب فرج الله کعب گفت: ریاست محترم دادگاه بر حسب محتویات پرونده در خصوص متهم حبیب فرج الله چعب مشهور به ابوعزیز و ابوحسام متولد ۱۳۵۲ ، شاغل در اداره کار کشور سوئد ، تبعه ایران متهم به افساد فی الارض از طریق تشکیل و اداره گروهک حرکت النضال و طراحی و اجرای عملیات‌های تروریستی و تخریب اموال عمومی است.
انتشار تصاویری دیده نشده از حمله تروریستی اهواز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.09.2020
انتشار تصاویری دیده نشده از حمله تروریستی اهواز + ویدئو
نماینده دادستان با تشریح اقدامات انجام شده توسط متهم گفت: این فرد اقدام به عملیات بمب گذاری در فرمانداری اهواز، عملیات بمب گذاری در سازمان برنامه و بودجه خوزستان، عملیات بمب گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، عملیات بمب گذاری در محیط زیست اهواز، عملیات بمب گذاری درخطوط لوله انتقال نفت خوزستان، عملیات بمب گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان و برنامه ریزی جهت انجام بمب گذاری های دیگر نموده است.
وی ادامه داد: گروهک تروریستی الاهوازیه در سال ۱۳۷۸ هسته اولیه خود را تشکیل داد و با انجام سه عملیات بمب گذاری رسما اعلام موجودیت کرد و از سال ۱۳۸۴تاکنون مستمرا مرتکب اقدامات وحشتناکی شده است، مثل حمله مسلحانه، سرقت مسلحانه، خرید و نگهداری سلاح گرم و ایجاد رعب و وحشت و عملیات تروریستی که منجر به شهادت بیش از ۷۴ شهروند شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала