انفجار و آتش‌سوزی در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی + فیلم

© AFP 2023 / MARWAN NAAMANI ابوظبی
ابوظبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2022
اشتراک
پلیس ابوظبی، روز دوشنبه از انفجار در منطقه صنعتی "المصفح" امارات و آتش‌سوزی در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی امارات، پلیس ابوظبی با تایید این خبر ادعا کرد که در پی این انفجار، یک آتش‌سوزی جزئی در محوطه ساخت‌وسازهای جدید در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی روی داد و هنوز هیچ خسارتی از این حریق ثبت نشده است.
منابع رسانه‌ای، امروز ۱۷ ژانویه از انفجار در سه تانکر حامل نفت در منطقه المصفح در امارات و آتش‌سوزی پس از آن خبر داد. المصفح منطقه‌ای صنعتی واقع در جنوب غربی ابوظبی، در امارات است.
یکی از انفجارها در فرودگاه ابوظبی صورت گرفته است و منابع پلیس این کشور تایید کردند که چند فروند پهپاد با انداختن بمب بر روی مخزن‌های سوخت در این منطقه صنعتی ابوظبی و همچنین فرودگاه بین‌المللی این شهر آن را به آتش کشیدند.
دو انفجار نخست در نزدیکی انبارهای "ادنوک" و انفجار سوم در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی صورت گرفته است و تحقیقات اولیه حاکی از رصد اجسام پرنده‌ای که احتمالا پهپاد هستند، است که این دو منطقه را هدف قرار داده‌اند.
پلیس ابوظبی نیز سپس تایید کرد که در حمله نخست تانکرهای سوخت در منطقه المصفح و در حمله بعد فرودگاه بین‌المللی ابوظبی هدف قرار گرفته شده است. پس از انتشار این خبر، برخی منابع رسانه‌ای از توقف پروازها در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی و آتش سوزی های گسترده در فرودگاه ابوظبی خبردادند.
لحظاتی پس از انتشار این خبر، "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار پستی در توئیتر به طور تلویحی مسئولیت حمله به فرودگاه ابوظبی را برعهده گرفت و اعلام کرد که به زودی جزئیات این حمله را منتشر می‌کند.
ائتلاف سعودی نیز طی بیانیه‌ای ادعا کرد که چندین پهپاد را که از فرودگاه صنعاء برخاسته‌اند، رصد کرده است و موفق به رهگیری و انهدام سه پهپاد یمنی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала