امیرعبداللهیان تاکید کرد که ایران به دنبال اتلاف وقت در مذاکرات وین نیست

© Photo / IRNAامیرعبداللهیان تاکید کرد که ایران به دنبال اتلاف وقت در مذاکرات وین نیست
امیرعبداللهیان تاکید کرد که ایران به دنبال اتلاف وقت در مذاکرات وین نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران: اگر طرف‌ها بتوانند تعهدات خود را در چارچوب توافق هسته‌ای ایران از سر بگیرند، ایران نیز به تعهدات مبتنی بر توافق برمی‌گردد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در زمان حضورش در پکن در مصاحبه‌ای با شبکه چینی سی‌جی‌تی‌ان در مورد نتایج سفر خود به چین گفت: در این سفر بر سر برخی موضوعات مهم از جمله اجرای توافقنامه همکاری جامع بین دو طرف به اجماع رسیدیم. برای اجرای این چشم‌انداز بلندمدت پیشنهادی رهبران ما برای توسعه روابط ایران و چین، هر دو طرف نیاز به نقشه راه دارند، بنابراین ما به یک توافقنامه همکاری جامع راهبردی ۲۵ ساله و بلندمدت رسیده‌ایم.
وی در مورد نقش چین در روند احیای برجام گفت: چین در مذاکرات توافق هسته‌ای ایران به ویژه در مذاکرات اخیر وین برای رفع تحریم‌ها علیه کشورمان نقش سازنده و منطقی ایفا کرده است. در جریان این مذاکرات، چین همواره با تحریم‌های ظالمانه یکجانبه آمریکا علیه کشورهایی از جمله ایران مخالف بوده و اقدامات زورگویانه آمریکا را محکوم می‌کند.
امیرعبداللهیان ادامه داد: در جریان مذاکرات اخیر در وین، همانطور که در گفت‌وگو با وانگ یی، مشاور دولتی و وزیر امور خارجه نیز اشاره کردم، از حمایت چین قدردانی می‌کنیم و ابراز امیدواری کردم که چین به حمایت از موضع ایران ادامه دهد. ما همچنین به مقامات چینی اطمینان دادیم که ایران با زمان بازی نمی‌کند یا تلاش نمی‌کند مذاکرات را از مسیر خارج کند و پیشنهادات سازنده، مثبت و واقع‌بینانه‌ای را در میز مذاکره در وین ارائه کرده‌ایم. همکار من، آقای باقری، و تیمی از متخصصان حرفه‌ای ارشد ایرانی در وین به طور شبانه روزی برای توسعه پیشنهادات کار می‌کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала