دانشمندان چینی "ماه مصنوعی" می‌ سازند

© Sputnik / Ilia Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر دانشمندان چینی "ماه مصنوعی" می‌ سازند
دانشمندان چینی ماه مصنوعی می‌ سازند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2022
اشتراک
دانشمندان چینی در استان جیانگ سو یک ماه مصنوعی ساخته اند که انجام آزمایش ها را در گرانش کم ممکن می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، به گفته محققان، ابداع آنها اولین در نوع خود در جهان است و به گونه ای طراحی شده است که بتواند جاذبه را "ناپدید" کند. محققان می گویند که از آزمایشی الهام گرفته شده اند که توسط آندره گیم، فیزیکدان روسی-هلندی-بریتانیایی انجام شده است که از آهنربا برای به حرکت درآوردن یک قورباغه استفاده کرده است.
این دستگاه شامل یک اتاق۲ فوتی است که در داخل یک محفظه خلاء قرار گرفته است که به نوبه خود دارای دو آهنربای قدرتمند است. آهنرباها یک میدان مغناطیسی قوی ایجاد می کنند که باعث می شود اتاق معلق شود. محققان چینی منظره ماه را در اتاق شبیه سازی کردند و سنگ و غبار را در آن قرار دادند.
سازندگان آن می‌گویند شبیه‌ سازی گرانش کم نیاز به پرواز در هواپیما و آزمایش‌ های دقایق آخر دارد، با این ماه مصنوعی می‌توان گرانش کم را "تا زمانی که بخواهید" شبیه‌ سازی کرد.
دانشمندان چینی اکنون قصد دارند این تاسیسات را قبل از ارسال به ماه روی زمین آزمایش کنند، جایی که گرانش حدود یک ششم گرانش سیاره ما است.
ساخت خورشید مصنوعی در چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.11.2018
ساخت خورشید مصنوعی در چین + عکس
لی رولین مهندس ژئوتکنیک در دانشگاه معدن و فناوری چین، می گوید: برخی آزمایش ها، مانند آزمایش ضربه، فقط به چند ثانیه نیاز دارند. اما برخی دیگر، مانند آزمایش خزش، می تواند چندین روز طول بکشد.
پکن به همراه دیگر ابرقدرت های فضایی مانند روسیه و ایالات متحده، قصد دارند فضانوردان را بر روی ماهواره زمین فرود آورند و حتی در آنجا حضور پیدا کنند. از آنجا که این اولین ماموریت در نوع خود خواهد بود، دانشمندان باید بدانند که مواد و فناوری خاصی در مدت طولانی در محیط ماه چگونه رفتار خواهند کرد.
در ماه زمین جو وجود ندارد و دما می تواند در مدت زمان کوتاهی به شدت تغییر کند.

محققان می گویند قبلاً آزمایشی را بر روی نمونه اولیه طراحی خود انجام داده اند. این نشان داد که مقاومت مته می تواند در ماه بسیار بیشتر از آنچه قبلاً پیش بینی شده بود باشد. آزمایش‌ های بیشتر ممکن است نشان دهد که آیا چاپ سه‌ بعدی روی سطح ماه امکان‌ پذیر است یا خیر و اگر پاسخ مثبت است، این امر اکتشاف ماه را تسهیل می‌کند – به جای ارسال تجهیزات سنگین و گران قیمت به ماهواره، محققان می‌توانند آنها را در ماه بسازند.

لی رولین گفت: برخی از آزمایش‌ های انجام‌ شده در محیط شبیه‌ سازی‌ شده نیز می‌ تواند سرنخ‌ های مهمی را به ما بدهد، مانند اینکه کجا به دنبال آب محبوس شده در زیر سطح باشیم.

محققان قصد دارند این مرکز را در دسترس دانشمندان سراسر جهان قرار دهند. پکن قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ فضانوردانی را به ماه بفرستد و مدتی بعد پایگاهی را در آنجا ایجاد کند.

اتفاقاً محققان چینی نیز در حال انجام آزمایش هایی با "خورشید مصنوعی" هستند. به گزارش خبرگزاری شینهوا، راکتور همجوشی توکاماک ابررسانا پیشرفته تجربی، که دمایی پنج برابر گرمتر از خورشید واقعی تولید کرده است، می تواند در عصر انرژی پاک بی حد و حصر استفاده گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала