افزایش 145 درصدی صادرات ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس

© Fotolia / Kadmyدلایل رشد مبادلات کالا بین ایران و روسیه چیست؟
دلایل رشد مبادلات کالا بین ایران و روسیه چیست؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2022
اشتراک
کارشناس: از ابتدای سالجاری تاکنون افزون بر ۲ میلیون و ۴۹ هزار تن کالا به ارزش۲ میلیارد و ۷۵۵ میلیون دلار از گمرک بندرلنگه به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، ناصر نوروزی، مدیرکل گمرکات غرب هرمزگان روز 15 ژانویه (شنبه) اعلام کرد که از ابتدای سالجاری تاکنون افزون بر ۲ میلیون و ۴۹ هزار تن کالا به ارزش۲ میلیارد و ۷۵۵ میلیون دلار از گمرک بندرلنگه به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.
وی در ادامه افزود: "این کالاها بیشتر شامل میوه و تره بار ، خشکبار ، ظروف و مصنوعات پلاستیکی و فلزی و نمک صنعتی و مصالح ساختمانی و قیر و محصولات نفتی و پتروشیمی و انواع مصالح ساختمانی بوده است. این میزان صادرات که به مقصد کشورهای امارات، قطر و حاشیه خلیج فارس بارگیری شده، نسبت به مدت مشابه از لحاظ دلاری ۱۴۵ درصد افزایش داشته است.
خلیج فارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.11.2021
آیا وقوع سونامی در خلیج فارس ممکن است؟
همچنین در این مدت ۶۶ هزار تن کالا به ارزش افزون بر ۱۵۷ میلیون دلار وارد گمرک بندرلنگه شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۸۵ درصدی از لحاظ دلاری دارد.
بندرلنگه به عنوان قطب ترانزیت جنوب بویژه ترانزیت خودروهای خارجی است. در ۹ ماهه سالجاری خدمات ترانزیت کالا افزون بر ۱۴۹ هزار تن از گمرک بندرلنگه به کشورهای هدف انجام شده است که به علت همین خدمات مناسب و حضور شبانه روزی کارکنان، نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ حدود ۵۰ درصد افزایش نشان می دهد.
درآمد اداره کل گمرک بندر لنگه در این مدت یکهزار و ۴۷۰ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش نشان می دهد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала