ژنی برای کمک به مبارزه با کووید-۱۹ کشف شد

© Sputnik / Pavel Lisitsyn /  مراجعه به بانک تصاویر В лаборатории органического синтеза в химико-фармацевтическом центре УрФУ, где разработали препарат "Триазавирин" для борьбы с коронавирусом
В лаборатории органического синтеза в химико-фармацевтическом центре УрФУ, где разработали препарат Триазавирин для борьбы с коронавирусом - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2022
اشتراک
دانشمندان دانشگاه بیالیستوک ژنی را کشف کردند که خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ را افزایش می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان لهستانی از دانشگاه بیالیستوک به کشفی دست یافته اند که می تواند به مبارزه با کووید-۱۹ کمک کند. محققان ژنی را یافته‌اند که خطر ابتلا به ویروس کرونا و مرگ شدید را افزایش می‌دهد.
آدام ندزیلسکی وزیر بهداشت لهستان، گفت که کشف این ژن می تواند منجر به ساخت آزمایشی برای ارزیابی افرادی شود که بیشتر در معرض خطر بیماری شدید هستند.
وزیر بهداشت لهستان با تبریک به محققانی که این کشف را انجام دادند، تاکید کرد که این تحقیقات به دستور دولت انجام شده است. در این پژوهش ۱۵۰۰ بیمار از سراسر کشور مبتلا به کرونا را شرکت کردند.
پیش از این، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه از انتقال مصونیت در برابر ویروس کرونا از طریق شیردهی خبر داده بود. وزیر در این زمینه بر اهمیت ویژه واکسیناسیون زنان باردار تاکید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала