نمایندگان محافظه کار انگلیس خواستار برکناری جانسون شدند

© AFP 2023 / Kirsty Wigglesworthنمایندگان محافظه کار انگلیس خواستار برکناری جانسون شدند
نمایندگان محافظه کار انگلیس خواستار برکناری جانسون شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2022
اشتراک
محافظه‌ کاران برتانیایی از نخست‌ وزیر این کشور می‌ خواهند پس از عذرخواهی روز چهارشنبه "پارتی گیت" استعفا دهد.
به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون نخست‌ وزیر محافظه‌ کار بریتانیا، به دلیل تعدادی از رسوایی‌ ها تحت فشار است، آخرین مورد مربوط به ادعاهایی است که در سال ۲۰۲۰، زمانی که انگلیس تحت قوانین سختگیرانه کووید، "مهمانی‌ هایی در داخل داونینگ استریت" برگزار شد.
اعضای ارشد حزب محافظه‌ کار بریتانیا از بوریس جانسون نخست‌ وزیر انگلیس، پس از عذرخواهی او به دلیل شرکت در مهمانی در ماه می ۲۰۲۰ که در طول قرنطینه ویروس کرونا در باغ اقامتگاه رسمی‌ اش در خیابان داونینگ برگزار شد، خواستند استعفا دهد.
داگلاس راس رهبر محافظه‌ کاران اسکاتلند، به "مکالمه دشوار" خود با جانسون پس از عذرخواهی نخست‌ وزیر در مجلس عوام اشاره کرد و متعهد شد که برای ثبت عدم اعتماد خود به بوریس جانسون به کمیته ۱۹۲۲ نامه بنویسد.
راس گفت: "او نخست وزیر است، این دولت اوست که این قوانین را وضع کرده است و باید پاسخگوی اعمالش باشد."
کمیته بانفوذ ۱۹۲۲، که رقابت‌ های رهبری محافظه‌ کاران را سازمان‌ دهی می‌کند، هر هفته در هنگام نشست مجلس عوام جلسه تشکیل می‌دهد، اگر ۵۴ نماینده محافظه‌ کار پشتیبان، نامه‌ هایی به هیئت بفرستند، ممکن است چالشی برای رهبری ایجاد کند. تا کنون، دو نماینده مجلس، از جمله راجر گیل و داگلاس راس، علناً ارسال نامه عدم اعتماد به جانسون را تایید کرده اند.
شاهزاده اندرو، پسر الیزابت دوم، ملکه انگلیس   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2022
پسر ملکه انگلیس به خاطر تجاوز جنسی به یک دختر نابالغ محاکمه می شود + عکس
ویلیام راگ پشتیبان محافظه‌ کار محافظه‌ کاران در مصاحبه با بی‌ بی‌ سی، موضع جانسون را "غیرقابل دفاع" توصیف کرد و افزود: من فکر نمی کنم که تعیین آینده نخست وزیر و در واقع کسی که این کشور را اداره می کند، باید به یافته های یک کارمند دولتی واگذار شود.
اشاره راگ به تماس‌های قبلی وزرای کابینه برای منتظر ماندن برای نتیجه تحقیقات سو گری کارمند ارشد دولتی، درباره نقض قوانین کووید در تجمعات خیابان داونینگ بود که به زودی منتشر می‌شود.
این ادعاها پس از آن مطرح شد که جانسون روز چهارشنبه در پارلمان گفت که می‌خواهد به خاطر گردهمایی ماه مه ۲۰۲۰ در باغ محل اقامتش در خیابان داونینگ عذرخواهی کند و چیزهایی وجود داشت که به درستی انجام ندادیم و من باید مسئولیت آن را بپذیرم.
پیش از این، دفتر مطبوعاتی پلیس متروپولیتن لندن تأیید کرد که آنها در حال بررسی شروع تحقیقات در مورد مهمانی ادعایی است که در ماه می ۲۰۲۰ در خیابان داونینگ برگزار شد.
سرویس مطبوعاتی به اسپوتنیک گفت: سرویس پلیس متروپولیتن از گزارش‌ های گسترده مربوط به نقض مقررات حفاظت از سلامت در خیابان داونینگ در ۲۰ مه ۲۰۲۰ آگاه است و با دفتر کابینه در تماس است.
جانسون همچنین به دلیل گزارش‌ هایی مبنی بر پیوستن او به گروهی متشکل از ۲۰ کارمند دولتی و مشاور برای نوشیدنی‌ های جشن در طی یک مهمانی جداگانه در داونینگ استریت در ۱۵ مه ۲۰۲۰ تحت فشار است.
طبق گزارش‌ها، نخست‌ وزیر حدود ۱۵ دقیقه در این تجمع شرکت کرد و به یکی از حاضران گفت: آنها سزاوار نوشیدنی برای "مقابله کردن" ویروس بودند. در همین حال، یک نظرسنجی نشان داد که بیش از نیمی از رأی دهندگان در بریتانیا معتقدند که جانسون باید در بحبوحه افشاگری های "پارتی گیت" مبنی بر حضور وی در گردهمایی ۲۰ می ۲۰۲۰ استعفا دهد.
نظرسنجی فوری انجام شده توسط شرکت نظرسنجی YouGov نشان داد که ۵۶ درصد از مصاحبه شوندگان فکر می کنند که نخست وزیر باید کناره گیری کند، در مقایسه با ۲۷ درصد که گفته اند او باید در سمت خود باقی بماند و ۱۷ درصد گفته اند که نمی دانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала